Re: Nieuwe modellen van Prim 'Pavouk'

amaille Schreef:

Hallo Debit, iedereen heeft zo zijn kijk op het
leven en ook met smaak naar horloges toe. Fijn dat
je met me eens bent maar we moeten andermans kijk
op dingen respecteren. Wat mensen denken over Prim
maakt me niet veel uit, ik ga met vol plezier een
mooi avontuur te gemoed! Ik zal in de toekomst een
bijeenkomst organiseren en dan kan iedereen die
daar zin in heeft Prim ‘ontmoeten’.

Antoon

Antoon, ik ben het met je eens dat je door moet gaan waar je hart ligt. Maar mijn (professionele)ervaring heeft me geleerd dat je alle feedback (ook voor sommige als negatief ervaren feedback) moet gebruiken om te anticiperen op de markt (vraag en aanbod) Indien je in je bedrijfsvoering alleen aggressief en ontkennend reageert op als negatief ervaren kritiek, dan kan die verstommen maar heeft dan wel vaak als gevolg verlies van omzet, omdat de mensen weg lopenen er dus klaar mee zijn. Terwijl het bedrijf dan niet snapt wat er aan de hand is, “want het hoord geen kritieken uit het veld”.

Genesis

Genesis

ik vond nog een artikeltje over prim :

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=68405

Dat sportmodel vind ik wel errug mooi moet ik zeggen. Maar er zal wel weer een duur prijskaartje aan hangen.

Hoi,
Ik vind de horloges erg mooi! Sober, maar met een luxe uitstraling.
Is de website prive of zakelijk? Als het zakelijk is vind ik 'm nog niet professioneel genoeg.

de ingen 45 is een erg mooi horloge !

De voorkant van de Pavouk ziet er zeer fraai uit - complimenten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afwerking van het uurwerk niet zo erg bij de vraagprijs vind passen.
Kijk eens naar concurrenten met vergelijkbare horloges in vergelijkbare prijsklassen… je zult hier (zo op 't eerste gezicht: ik baseer me natuurlijk slechts op de foto’s van de website) vaak een fraaiere afwerking tegenkomen. Vergelijk 't eens met de reeds genoemde Master Control - da’s toch echt van een ander nivo ! Of je 't nu terecht vind of niet: daar zal de Pavouk wel mee vergeleken worden…
Ook de afwerking van de kast laat nog wel wat te wensen over; zie bijvoorbeeld de achterkant van de “oren” (lugs) van de Pavouk - of komt het streperige patroon door de foto ? In dat geval zou je wat betere foto’s op de website moeten zetten.

Veel succes. Ik hoop binnenkort eea te kunnen lezen in bijv. een horlogetijdschrift oid.

Groet
Mark

De Pavouk 40 – 96-022-340-00-1 vind ik prachtig! Hoe groot is die en wat kost dat nou?

Mooi, maar helaas ver boven mijn budget. :frowning:

Ze zijn mooi, maar niet echt mijn stijl en ook ‘iets’ boven mijn butget;).
De website is prima, komer er nog meer horloges op?

Groeten, Tom V.

De horloges zien er mijns inziens prima uit. (tu) Maar ik weet niet of ik er dergelijke bedragen voor op tafel zou leggen. Op dit moment is dat sowieso ruim boven mijn budget…

zien er goed uit, vooral de eerste twee modellen. Mooi klassiek model.
Aardig aan de prijs, maar dan heb je ook wat!

Groet Arno.

Ik vind ze werkelijk foei en foei lelijk ,ontzettend saai en daarbij nog buitenproportieel duur(td)

Genesis

Antoon, mag ik toch even wat vraagjes stellen?

  1. Heb je marktonderzoek gedaan naar de (m.i. voornaamste) vraag of er in ons land behoefte is aan een nieuwe horlogemerk in deze prijscategorie?
  2. Heb je enig idee van je doelgroep(en)?
  3. Waarom noem je je site ‘Prim Holland’? Waarom niet gewoon Prim, of Prim Nederland? (Ik heb er in een vorig topic ook ergens een grapje over gemaakt dat Prim Holland zo dicht bij Kim Holland ligt qua woordbeeld. Bovendien voelen veel mensen zich geen Hollander maar een Nederlander).
  4. Wat ga je doen om het merk Prim in de markt te zetten? Met alleen een website kom je er namelijk niet.
  5. Heb je al bepaalde media benaderd met een persbericht?

Sorry voor mijn wellicht kritische toon, maar ik vraag mij dit gewoon af.

Ik hoop dat het merk een succes wordt. Ik kan me de kritiek van sommige forumleden wel voorstellen. Als ik toch een paar duizend euro voor een klok ga uitgeven zou ik echter niet voor Prim gaan. Maar wellicht denken een hoop mensen hier anders over.

Ik hoop dat je veel succes gaat hebben met deze horloges. Mooi of niet blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Ik kan de uitstraling en het ‘gevoel’ bij een horloge moeilijk afleiden van een foto.
Ben benieuwd wanneer we ze in het echt kunnen zien.
groet
Harald

Ho ho, heb nooit gezegt dat het het zooi zou wezen.

Genesis

Levenslange garantie is een ‘truuk’ om kopers over de streep te trekken, net zoals bepaalde Amerikaanse producten (denk aan Maglite lantaarns en b.v. Buck knife ect), of om maar weer eens een automerk als voorbeeld te nemen, Deawoo (nu GM:S) met de heel uitgebreide garantie en service.

Genesis

Steiner geeft ook levenslange garantie op hun Steiner horloges. Je bent iig niet de enige.
En Prim Holland is inderdaad wat ongelukkig gekozen. Daar doet het feit dat het voor Belgie, Nederland en Luxemburg is niks aan af
Noem je dan Prim Benelux. Kan me voorstellen dat Luxemburgers niks hebben met Holland.
Sorry maar ik vind de prijzen voor wat je krijgt erg hoog. Zeker gezien het feit dat er geen tussenhandelaar tussenzit.
Voor dat geld koop je een mooie Jaeger LeCoultre Master Control en daar kan qua uurwerk geen Prim tegenop.

Lijkt wel een beetje op Poljot. Die verkochten op een gegeven moment ook chrono’s van 1000 euro met een Valjoux. Mensen kochten deze echter niet doordat ze geen Poljot wilde kopen voor dat geld. poljot is een leuk merk maar niet als je 1000 euro wilt betalen voor een horloge.
Net zoals weinig mensen 3500 euro neerleggen voor een Seiko.

hallo harald, ik ben het met je eens. eerst zien en dan je pas mond openen. ik begrijp als horlogeliefhebber deze kritiek niet. wat amaille nu doet vind ik persoonlijk knap en ik denk zeker dat er een markt voor is. nederland is een horlogeland. maar vergeet niet dat prim een van de grootste was, maar na de val van de muur was het bijna het einde van prim, maar ze hebben overleeft en ze hebben een rijke traditie. bovendien zijn het vaak dezelfde leden die dit soort niets aanvullende kritiek geven.

mark

Als ik zo de reacties lees van de ‘insiders’ van dit forum die toch duidelijk meer diepte inzicht en kennis hebben met betrekking tot waar bepaalde horloges horloges zich verhouden in de markt tot anderen. Kan ik daar het volgende distileren: Een Prim verhoud zich in geen enkel opzicht qua prijs tot soortgelijk geprijsde ander gerenomeerde horlogemerken. Dus als je je zo op kaart probeert te zetten kan je er vanuit gaan dat het dan ook jammerlijk gedoemd is te mislukken. Of tewel stop er een degelijk uurwerk in zet in op een (te) hoge prijs en daarmee bepaal je meteen de ‘exclusieviteit’ NOT!!

Dit roept bij mij toch altijd wel het ‘gebakken lucht’ idee op, want volgens mij is de (vraag) prijs niet te rechtvaardigen tot hetgeen je in handen krijgt, jammer dat een (op)nieuw gelanceerd merk als Prim zichzelf dan zo een moeilijke start bezorgt.

Genesis