Re: Nieuwe modellen van Prim 'Pavouk'

kennen deze ‘insiders’ het merk prim dan zo goed dat ze uberhaubt een oordeel kunnen geven? gebakken lucht, ruikt eerder naar jouw eigen keuken der vervormde kookkunst. en, neem dan gerust een kookles.

mark

Oeps, voel je je soms persoonlijk aangevallen, heb je eigen kapitaal geinvesteerd in ‘Prim Holland’ of zou het misschien toch wel eens mogelijk kunnen zijn dat de gestelde prijzen ‘ietsiepietsie’ aan de hoge kant zijn. En dat er ‘exclusiviteit’ word gepoogd te creeren dmv van de (veel te hoge) prijsstelling.

Want als dat het geval is, dan klopt mijn stelling van ‘gebakken lucht’ en heeft veel weg van de ‘kleren van de keizer’.

Genesis

helaas voor jou voel ik me niet aangevallen, jammer hè. blijf jij maar je ‘gebakken lucht’ visie gebruiken en post eens iets voor mensen die de lagere school wel hebben afgemaakt.

Mark

debit Schreef:

helaas voor jou voel ik me niet aangevallen,
jammer hè. blijf jij maar je 'gebakken lucht’
visie gebruiken en post eens iets voor mensen die
de lagere school wel hebben afgemaakt.

Mark

Jammer dat je het persoonlijk speeld, het gaat mij om de klok in de insteek en dat is’mijn mening’ ik stel het niet als een feit.

Genesis

Antoon, de horloges die ik op je site zie, vind ik best oké. Maar wat mij lichtelijk afschrikt, zijn de prijzen. Dorgaans koppelen merken een bepaald gevoel aan hun horloges van een bepaalde prijscategorie. Mijns inziens is met name Breitling hier erg goed in (luchtvaart, vliegtuigen). Kortom, je koopt niet alleen een horloge, maar ook een gevoel.
Dat gevoel mis ik bij Prim. Ik twijfel niet aan het merk (integendeel!), maar ik heb er geen gevoel bij. Het merk Prim doet geen beroep op mijn emotie, slechts op mijn ratio. En precies dat gevoel is in dit prijssegment onmisbaar.
Je ziet die gevoelswaarde bijvoorbeeld ook heel sterk bij auto’s (dus niet alleen bij horloges!). En let eens op reclames van eau de toilette voor vrouwen!

Verder zou ik 't marketing-technisch erg goed van je vinden als ik Prim ga terugzien in de eerstvolgende editie van ieder denkbaar horlogetijdschrift van de Benelux.

amaille Schreef:

Hallo Debit, iedereen heeft zo zijn kijk op het
leven en ook met smaak naar horloges toe. Fijn dat
je met me eens bent maar we moeten andermans kijk
op dingen respecteren. Wat mensen denken over Prim
maakt me niet veel uit, ik ga met vol plezier een
mooi avontuur te gemoed! Ik zal in de toekomst een
bijeenkomst organiseren en dan kan iedereen die
daar zin in heeft Prim ‘ontmoeten’.

Antoon

Antoon, ik ben het met je eens dat je door moet gaan waar je hart ligt. Maar mijn (professionele)ervaring heeft me geleerd dat je alle feedback (ook voor sommige als negatief ervaren feedback) moet gebruiken om te anticiperen op de markt (vraag en aanbod) Indien je in je bedrijfsvoering alleen aggressief en ontkennend reageert op als negatief ervaren kritiek, dan kan die verstommen maar heeft dan wel vaak als gevolg verlies van omzet, omdat de mensen weg lopenen er dus klaar mee zijn. Terwijl het bedrijf dan niet snapt wat er aan de hand is, “want het hoord geen kritieken uit het veld”.

Genesis

Genesis

amaille Schreef:

Hallo Debit, iedereen heeft zo zijn kijk op het
leven en ook met smaak naar horloges toe. Fijn dat
je met me eens bent maar we moeten andermans kijk
op dingen respecteren. Wat mensen denken over Prim
maakt me niet veel uit, ik ga met vol plezier een
mooi avontuur te gemoed! Ik zal in de toekomst een
bijeenkomst organiseren en dan kan iedereen die
daar zin in heeft Prim ‘ontmoeten’.

Antoon

Antoon, ik ben het met je eens dat je door moet gaan waar je hart ligt. Maar mijn (professionele)ervaring heeft me geleerd dat je alle feedback (ook voor sommige als negatief ervaren feedback) moet gebruiken om te anticiperen op de markt (vraag en aanbod) Indien je in je bedrijfsvoering alleen aggressief en ontkennend reageert op als negatief ervaren kritiek, dan kan die verstommen maar heeft dan wel vaak als gevolg verlies van omzet, omdat de mensen weg lopenen er dus klaar mee zijn. Terwijl het bedrijf dan niet snapt wat er aan de hand is, “want het hoord geen kritieken uit het veld”.

Genesis

Genesis

ik vond nog een artikeltje over prim :

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=68405

Dat sportmodel vind ik wel errug mooi moet ik zeggen. Maar er zal wel weer een duur prijskaartje aan hangen.

Hoi,
Ik vind de horloges erg mooi! Sober, maar met een luxe uitstraling.
Is de website prive of zakelijk? Als het zakelijk is vind ik 'm nog niet professioneel genoeg.

de ingen 45 is een erg mooi horloge !

De voorkant van de Pavouk ziet er zeer fraai uit - complimenten.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afwerking van het uurwerk niet zo erg bij de vraagprijs vind passen.
Kijk eens naar concurrenten met vergelijkbare horloges in vergelijkbare prijsklassen… je zult hier (zo op 't eerste gezicht: ik baseer me natuurlijk slechts op de foto’s van de website) vaak een fraaiere afwerking tegenkomen. Vergelijk 't eens met de reeds genoemde Master Control - da’s toch echt van een ander nivo ! Of je 't nu terecht vind of niet: daar zal de Pavouk wel mee vergeleken worden…
Ook de afwerking van de kast laat nog wel wat te wensen over; zie bijvoorbeeld de achterkant van de “oren” (lugs) van de Pavouk - of komt het streperige patroon door de foto ? In dat geval zou je wat betere foto’s op de website moeten zetten.

Veel succes. Ik hoop binnenkort eea te kunnen lezen in bijv. een horlogetijdschrift oid.

Groet
Mark