Re: omega geneve megasonic 720hz

Zoals je ziet zit er ook de nodige elektronica in (weerstandjes/spoelen en zo). Ook die kunnen kapot zijn. Dat kun je zelf niet repareren. De meeste horlogemakers overigens ook niet. Door laten meten om te bepalen wat er aan de hand is.

hans

Leuk ding, het uurwerk is nogal apart. Servicen schijnt nogal lastig te zijn.
Een deel van de raderen hebben geen tanding, maar zijn magnetisch waardoor ze elkaar aandrijven.

Hier een link over dit uurwerk:

http://www.electric-watches.co.uk/make/omega/megasonic/megasonic.php

Is inderdaad een speciaal caliber.
Door het trillen van de stemvork, waarop een klein luchtdicht doosje is gemonteerd met een wieltje in, begint dit te draaien. Door de kleine magneetjes op het wieltje, drijft dit de volgende wielen magnetisch aan.

Onderdelen zijn uitgeput. Hier en daar vindt je nog iets, heb zelf nog wat liggen maar zijn niet courante onderdelen.

Dus oppassen als je dit koopt.

Ik heb goede ervaringen met de man van deze site
Hij kan het horloge ongetwijfeld repareren.

Ben voor mij zelf ook al bezig om deze man weer te benaderen voor een derde reparatie maar krijg nog geen mail terug.

Wellicht een foutje in adressering of veroorzaakt mij pc dit propbleem
Als ik jou was zou ik deze man ook eens een mailje sturen.

Succes er mee
Groet
Arie

‘Deze man’ (Freddy dus) schrijft: Onderdelen zijn uitgeput. Hier en daar vindt je nog iets, heb zelf nog wat liggen maar zijn niet courante onderdelen.

Ik denk dus dat Freddy dit horloge niet voor je aan de gang kan krijgen als ik zijn woorden goed begrijp.

hans

Prachtig horloge…ik hoop dat je hem aan de gang krijgt…zoniet altijd een mooi onderdeel van een omega verzameling…

Groet, Justin

Een horloge wat niet meer zou lopen als onderdeel van een verzameling? … nou niet van de mijne iig. :frowning:

w.v.setten Schreef:

kom op mensen hij moet toch aan de praat geholpen
worden!!!

alleen in kast liggen nee!

mvg wout

Zoeken op e-bay naar een donor lijkt mij de beste weg.

Misschien is het een idee om eerst te laten onderzoeken WAT er nu precies aan de hand is met het horloge. Dan kun je later gericht gaan zoeken naar onderdelen. Misschien is het maar iets heel kleins wat eenvoudig te herstellen is, nu zit je een beetje in de “mist”.

Succes! En laat ons weten hoe het is afgelopen.

Gr Ron

Heb je Ferrie Schweitzer al eens geprobeerd?

Zoals je ziet zit er ook de nodige elektronica in (weerstandjes/spoelen en zo). Ook die kunnen kapot zijn. Dat kun je zelf niet repareren. De meeste horlogemakers overigens ook niet. Door laten meten om te bepalen wat er aan de hand is.

hans

Leuk ding, het uurwerk is nogal apart. Servicen schijnt nogal lastig te zijn.
Een deel van de raderen hebben geen tanding, maar zijn magnetisch waardoor ze elkaar aandrijven.

Hier een link over dit uurwerk:

http://www.electric-watches.co.uk/make/omega/megasonic/megasonic.php

Is inderdaad een speciaal caliber.
Door het trillen van de stemvork, waarop een klein luchtdicht doosje is gemonteerd met een wieltje in, begint dit te draaien. Door de kleine magneetjes op het wieltje, drijft dit de volgende wielen magnetisch aan.

Onderdelen zijn uitgeput. Hier en daar vindt je nog iets, heb zelf nog wat liggen maar zijn niet courante onderdelen.

Dus oppassen als je dit koopt.

Ik heb goede ervaringen met de man van deze site
Hij kan het horloge ongetwijfeld repareren.

Ben voor mij zelf ook al bezig om deze man weer te benaderen voor een derde reparatie maar krijg nog geen mail terug.

Wellicht een foutje in adressering of veroorzaakt mij pc dit propbleem
Als ik jou was zou ik deze man ook eens een mailje sturen.

Succes er mee
Groet
Arie

‘Deze man’ (Freddy dus) schrijft: Onderdelen zijn uitgeput. Hier en daar vindt je nog iets, heb zelf nog wat liggen maar zijn niet courante onderdelen.

Ik denk dus dat Freddy dit horloge niet voor je aan de gang kan krijgen als ik zijn woorden goed begrijp.

hans

Prachtig horloge…ik hoop dat je hem aan de gang krijgt…zoniet altijd een mooi onderdeel van een omega verzameling…

Groet, Justin

Een horloge wat niet meer zou lopen als onderdeel van een verzameling? … nou niet van de mijne iig. :frowning:

w.v.setten Schreef:

kom op mensen hij moet toch aan de praat geholpen
worden!!!

alleen in kast liggen nee!

mvg wout

Zoeken op e-bay naar een donor lijkt mij de beste weg.

Misschien is het een idee om eerst te laten onderzoeken WAT er nu precies aan de hand is met het horloge. Dan kun je later gericht gaan zoeken naar onderdelen. Misschien is het maar iets heel kleins wat eenvoudig te herstellen is, nu zit je een beetje in de “mist”.

Succes! En laat ons weten hoe het is afgelopen.

Gr Ron

Heb je Ferrie Schweitzer al eens geprobeerd?