Even een plaatje ervan, zodat dit draadje nog begrepen wordt als de “aanbieding” afgelopen is…
Op de bekende website www.watch 2day.nl (zonder spatie) bieden ze weer eens een gedrocht van een horloge aan (in mijn ogen).
Het mooiste eraan vind ik de spelfout, niet alleen in de tekst van de aanbieder, maar ook op de wijzerplaat…
Dit is een Tour"billion". Daar zijn er een billion van gemaakt.
Snap niet dat mensen dit kopen.
Misschien dattie daarom is afgesprijsd
Er zijn heel wat meer handelaren trouwens in Tourbillon modellen. Het loopwerk is verre van uniek.
Paul.
tour·bil·lion /tʊərˈbɪlyən/ Show Spelled[toor-bil-yuhn] Show IPA
noun
- a whirlwind or something resembling a whirlwind.
- a firework that rises spirally.
- Horology . a frame for the escapement of a timepiece, especially a watch, geared to the going train in such a way as to rotate the escapement about once a minute in order to minimize positional error.
Het kan dus ook zo geschreven worden
Frans is Tourbillon en Engels Tourbillion dus.
Die lugs komen mij zo bekend voor, weet iemand van welk merk deze zijn nageaapt?
Ik weet t al vacheron constantin
rogo Schreef:
tour·bil·lion
/tʊərˈbɪlyən/ Show
Spelled Show IPA
noun
- a whirlwind or something resembling a
whirlwind.- a firework that rises spirally.
- Horology . a frame for the escapement of a
timepiece, especially a watch, geared to the going
train in such a way as to rotate the escapement
about once a minute in order to minimize
positional error.Het kan dus ook zo geschreven worden
My bad, blijft dat ik het een lelijk ding vind
vreselijk lelijke chinese meuk
Ik weet niet of het chinese troep is, onderstaande tekst is van Henrik:
"Het niet zo spannende merk Garonne heeft een paar keer wel redelijk spannende “Deluxe” horloges laten maken. Naar verluid door Edox (weet ik niet 100% zeker, maar is wel zeer waarschijnlijk). De afwerking en de gebruikte onderdelen zijn op top-niveau en de winkelverkooprijs navenant: rond de 600 euro. Ik kocht er van de week twee (een ronde en een vierkante) in de uitverkoop, met de intentie er een te houden. De vierkante blijft, dus de ronde mag gaan. De foto’s heb ik mogen lenen van LeenV, hij heeft hetzelefde horloge (niet letterlijk deze) gehad en mooi op de foto gezet.
Om te beginnen: het horloge is nieuw/ongedragen en ik ben zwaar onder de inruk van de kwaliteit. Alles klopt, dit is geen Chinees experiment, maar echt een prachtig kwalitietshorloge."
rogo Schreef:
Ik weet niet of het chinese troep is, onderstaande
tekst is van Henrik:
Dit is zo Chinees als maar kan. Ondanks de tekst van Henrik over een ander horloge
Prachtig toch?
Dan weet je weer dat smaken verschillen.
Aan de opbouw van het echappement te zien is dit gewoon een tourbillon. Eigenlijk is t een carrousel aangezien het hele echappement om zijn as draait.
dreski Schreef:
Dit is een Tour"billion". Daar zijn er een billion
van gemaakt.Snap niet dat mensen dit kopen.
Niet zomaar een biljoen, nee speciaal voor de tour 2012
Tom Koerts Schreef:
Aan de opbouw van het echappement te zien is dit
gewoon een tourbillon. Eigenlijk is t een
carrousel aangezien het hele echappement om zijn
as draait.
Ik dacht dat dit een flying tourbillon was. En dat een carrousel zoiets als dit is
(Excuses voor de link, maar kon geen beter voorbeeld vinden)
Is bovenstaande horloge ook een carrousel of toch weer iets anders?