Re: Patek Phillipe Nautilus

Tsja, hij wordt nooit echt van jezelf he? Je past er slechts op voor de volgende generatie…

Goede investering? Hmmmm… Hij behoudt zijn waarde denk ik wel aardig, maar meer waard worden? Nee, denk het niet. Horloges moet je trouwens nooit als investering zien, zijn genoeg topics over…

Tuurlijk moet je een horloge zien als een investering en of het nu in waarde of in gevoelswaarde is. Ik zie Patek Phillipe als een mooie investering, dus mijn antwoord is… doen! Mooi model trouwens, prachtig! Strak en tijdloos.

WW

Duhu,

of het een goede investering is hangt natuurlijk af van de prijs die je ervoor moet betalen en de tijd tussen het moment van aanschaf en het moment van verkoop…

Bas

Jur Schreef:

Tsja, hij wordt nooit echt van jezelf he? Je past
er slechts op voor de volgende generatie…

Ik ben het met mijn naamgenoot eens. Grote kans dat deze meer waard wordt, maar verkopen doe je hem toch nooit!!!

Beetje kort door de bocht

In het algemeen lijken de meer gecompliceerde en gelimiteerde PP’s een betere investering. Deze “instapper” is eigenlijk geen van beide, dus of het een goede investering is, hangt inderdaad helemaal af wat er nu voor zou moeten betalen.

Los daarvan is 't natuurlijk wel een fraai horloge :slight_smile:

Groet
Mark

Komt het nou door de naam op de wijzerplaat?

Smaken verschillen, maar dit is geen mooi horloge.

Alleen de wijzers al. Erg goedkoop.

Ik zou deze niet bewaren voor een volgende generatie.

Lijkt mij een slechte investering.

Groet,

Paul
Leeuwarden

Cynisme druipt er van af hè kareltje. Begrijp niet dat er geen positieve input komt. Mijn advies amaille, mooi kopen en genieten.

WW

Weer zo’n voorbeeld, lekker negatief. Jeemig zeg. Jaloers dus.

WW

Er wordt toch een mening gevraagd?

Ik ben niet negatief. Maar ik vind dit model niks.

Jaloers? Wat een foute opmerking.

Paul

Hoi Antoon,

Jammer van de negatieve reacties, maar waar het om gaat is of je hem zelf mooi vind.
In mijn optiek is Patek het hoogst haalbare in horloge wereld. En om over een instap model te praten vind ik in deze klasse niet passend. 't Is geen rolex :wink:

Qua investering denk ik dat ze niet minder waard gaan worden, mits je hem netjes behandeld. Maar als puur investering object, om er aan te verdienend, zullen er betere keuzes kunnen zijn. Maar ik geloof niet dat je daarom koopt.

Heel goed dat je hem koopt, ik ben in elk geval zeer benieuw naar foto’s en je ervaringen met zo’n topstuk!

Groeten,

Martin

Antoon,

“instapmodel” is natuurlijk een relatief begrip - het blijft uiteindelijk een PP…!
Vergelijk 't met een Calatrava van PP, een 1815 van Lange of een Patrimony van VC… Allemaal fantastisch mooie horloges, maar onderin de modellenlijn.
Da’s niet negatief bedoeld, maar als je vraagt naar de kans dat de PP in waarde omhoog vliegt; de modellen die bij Antiquorum etc bizarre bedragen opbrengen zijn meestal sterk gelimiteerde exemplaren (een half miljoen voor een Ti aquanaut ?!?) of gecompliceerde modellen (minute repeaters / grande complications, perp calender/chrono).

Van harte met de nieuwe aanwinst ! Ben benieuwd naar de ervaringen.

Groet
Mark

Het gros was wel positief hoor. Maar het is alleen lastig te zeggen of het een goede investering is of niet. Maar om met Maupie Caransa te zeggen: “Je moet nooit je winst maar altijd je verlies berekenen”;).

Groeten, Tom Vreeken.

Gewoon kopen, het is een mooi horloge.
Als het eenmaal in je hoofd zit laat het je toch niet meer los, een soort ziekte waar nog geen medicijn voor is uitgevonden.
Bovendien de naam zegt al genoeg.

groet

Ed

"Weer zo’n voorbeeld, lekker negatief. Jeemig zeg. Jaloers dus. "

Ik jaloers? Echt niet hoor, ik ben 19 en heb nu al m’n 2e Rolex, ik gun iedereen een mooi horloge maar een horloge als investering? Kom op zeg, je draagt het toch om de tijd te zien en omdat je het een mooi horloge vind/van de historie van het merk houdt?

En ik vind het trouwens ook een prachtig horloge hoor!
Is die niet ontworpen door dezelfde designer van de Royal Oak en VC Overseas? Gerald Genta

Is inderdaad door Gerald Genta ontworpen en dat zie je ook, heel apart model.
Niet voor niets hebben ze dit model vorig jaar opnieuw uitgebracht, een echte klassieker!!

Antoon gefeliciteerd met deze PP. Heb je gelijk een reden om eens in het museum te gaan kijken;)

Groet,
Arno.

Hallo Antoon,

het feit dat je een overweging maakt om het horloge aan te schaffen betekend
volgens mij dat je er toch “iets” mee hebt.Hetzij het merk of het model of dat het misschien een "investering"kan zijn.
Alleen al door die overweging…zou ik deze aanschaf zeker niet afslaan tenzij…er natuurlijk een "enorm"kostenplaatje aan vast zit.

Mvg Dennis :slight_smile:

het merk spreekt boekdelen, de prijs moet jij zelf beoordelen,
maar als je goed kijkt dan zie je dat ook deze PP klasse heeft.
wederom een mening en zoals al zovele malen gezien op dit forum:
over smaak valt dus wel te twisten.
ik stem voor ! (tu)