w.v.setten Schreef:
eerste aan koop nos band en comp case
tweede aankoop nos dial
laaste aan koop compl donor uurwerk 1980
en zo hoet hij worden als alles overgezet is
Voor wat mijn mening waard is:D:D
Loffelijk streven, maar de laatste aankoop lijkt wél een vroege(re) Poljot, te zien aan het lettertype (san serif).
Het uurwerk kan hier meer over vertellen.
Die zou ik dan toch niet als donor voor de ‘ruimte’ Poljot gebruiken, maar in de originele staat houden.
En, hoe je het wendt of keert, de ‘ruimte’ Poljot wordt een samengesteld horloge.
De NOS dail is trouwens in het Engels en niet in het Cyrillisch, zoals op het voorbeeld van Ill-Phill.
Ik vind het jammer om daar een (mogelijk) authentiek exemplaar voor op te offeren.
Maar ja, ik ben nu eenmaal van ‘zo-origineel-mogelijk-houden’…
De donor Poljot ziet er eigenlijk veel te mooi uit om te slopen. 
Dit oude model heeft nog een roestvrij stalen kast, ik vermoed dat de losse kast verchroomd is.( latere serie )
Ik had ook zo’n model Poljot willen gebuiken om mijn Okeah in orginele staat te brengen, maar ik vond het toch zonde van dit klokje.
Groeten, Chris.

w.v.setten Schreef:
eerste aan koop nos band en comp case
tweede aankoop nos dial
laaste aan koop compl donor uurwerk 1980
en zo hoet hij worden als alles overgezet is
Voor wat mijn mening waard is:D:D
Loffelijk streven, maar de laatste aankoop lijkt wél een vroege(re) Poljot, te zien aan het lettertype (san serif).
Het uurwerk kan hier meer over vertellen.
Die zou ik dan toch niet als donor voor de ‘ruimte’ Poljot gebruiken, maar in de originele staat houden.
En, hoe je het wendt of keert, de ‘ruimte’ Poljot wordt een samengesteld horloge.
De NOS dail is trouwens in het Engels en niet in het Cyrillisch, zoals op het voorbeeld van Ill-Phill.
Ik vind het jammer om daar een (mogelijk) authentiek exemplaar voor op te offeren.
Maar ja, ik ben nu eenmaal van ‘zo-origineel-mogelijk-houden’…
De donor Poljot ziet er eigenlijk veel te mooi uit om te slopen. 
Dit oude model heeft nog een roestvrij stalen kast, ik vermoed dat de losse kast verchroomd is.( latere serie )
Ik had ook zo’n model Poljot willen gebuiken om mijn Okeah in orginele staat te brengen, maar ik vond het toch zonde van dit klokje.
Groeten, Chris.