Re: Rolex sub 25 jaar laten liggen

Even laten servicen en loopt weer prima…
(loopt een brandweer…? :wink: )

Waarom iets kopen en niet gebruiken? Zonde! Enkel hopen op meerwaarde, een belegging dus. Echt zonde!

Na een servicebeurt is ie weer als nieuw. Geen idee wat dat tegen die tijd kost, maar alleen het onderhouden en afstellen van het uurwerk valt wel mee.

Als het je gaat om een investering, zou ik niet de SubC kopen, die is over 25 jaar waarschijnlijk nog gewoon in productie. Als je tweedehands een zgan 14060m four liner op de kop kunt tikken, denk ik dat je daar meer aan overhoudt, die is kort in productie geweest.

Gezien de productie aantallen tegenwoordig zal de prijsstijging nagenoeg niet bestaand zijn… dus doe het omdat je het leuk vindt, niet om de zogenaamde belegging.

Denk dat je dat niet van tevoren kan zeggen… Sommige horloges krijgen ineens historische waarde, om wat voor reden dan ook.

Maar de vraag was ook niet of de Sub meer waard werd, maar of hij weer goed zou lopen. Persoonlijk vind het ik wel een leuk idee, stel je krijgt een zoon, koopt een rollie, liefst met exacte productiedatum als de geboorte van je kind en over 21 jaar heb je een erg leuk cadeautje voor de jongeman.

-ej- Schreef:

waarom denk je dat deze over 25 jaar nog in
productie is?

Gaat voor mij in dit geval om het productiejaar.

Voor je zoon? Leuk idee, maar ik denk dat het specialer is als je het horloge zelf draagt. Als ie later op foto’s terugkijkt en hij ziet dat horloge om je pols, is dat toch een stuk specialer dan een NOS exemplaar dat uit de kluis komt

Ej! Je wordt vader? Gefeliciteerd, man. En ik ben het eens met Monaco: Rolex kopen, zelf dragen en inclusief gebruikerssporen aan je zoon geven voor zijn verjaardag.

Je kan ze toch ook af en toe op speciale gelegenheden dragen en dan nog later aan je zoon doorgeven. Dan heb je er zelf ook nog genot van…

Mja ik zou het niet doen, je kan beter gaan beleggen met het geld, dan maak je echt veel meer geld dan een rolex, zeker in 25 jaar tijd!

En heel cru ik ben bijna 35 en mijn zoon bijna 1, maar wie zegt dat wij er allebij nog zijn over 25 jaar :slight_smile:

Ja…het gaat dus niet om de belegging. Zie de vraag van TS. Inderdaad treedt er geen slijtage op en is het alleen een kwestie van schoonmaken en oliën. Horloges die gedragen zijn door vader en opa krijgt hij ook.
Ik vind het een super idee. Ik wilde dat mijn vader het gedaan had :wink:

En waar ga je hem in de kluis leggen, leg je hem bij de bank dan komt er 300x de huurprijs van de kuis boven op, denk dat dat 30 euro kost, dat is dan 9000 euro kluis huur :slight_smile:

Monaco Schreef:

Als het je gaat om een investering, zou ik niet de
SubC kopen, die is over 25 jaar waarschijnlijk nog
gewoon in productie. Als je tweedehands een zgan
14060m four liner op de kop kunt tikken, denk ik
dat je daar meer aan overhoudt, die is kort in
productie geweest.

+1!(tu)

Zou ik ook doen, zeker pre ceramic nemen als het even kan.

Groeten,

Noel.

Tenzij je die kluis toch al heb voor je goudstaven, diamanten en andere zaken.

jantje.vlaam Schreef:

Tenzij je die kluis toch al heb voor je
goudstaven, diamanten en andere zaken.

Ja zou die dat hebben, vergeet het beurtje nog in de berekening dus die 14k klopt niet, moet 15k zijn beurtje kost zeker een rug tegen die tijd of meer :slight_smile:

Zou em vacuum verpakken :slight_smile:
Droogt er ook niets uit!

Hendrik

Heeft niet iedereen een kluis…? :wink:

floris Schreef:

En waar ga je hem in de kluis leggen, leg je hem
bij de bank dan komt er 300x de huurprijs van de
kuis boven op, denk dat dat 30 euro kost, dat is
dan 9000 euro kluis huur :slight_smile:

Hij mag hem bij mij in de kluis leggen, krijgt ie er een Dobermann gratis bij

Je schrikt je trouwens een bult
wanneer je bijvoorbeeld de prijzen op Squiggly
voor sommige limited Swatch horloges ziet.
dikke kans dat je daar nogmeer rendement op kunt halen.
( hoewel wie koopt er over 25 jaar nu een aardbei Swatch voor € 1600,- )

hendrik Schreef:

Zou em vacuum verpakken :slight_smile:
Droogt er ook niets uit!

Hendrik

T is een duiker…

Met de kroon dicht zit ie ECHT potdicht!

Geen vacuum nodig.

Groeten,

Noel.