Leuke tritium Explorer met in elk geval nog een mooie scherpe kast.
Op mijn monitor lijken de wijzers iets witter dan de indexen. Vraag even na hoe dit zit en of de wijzers wellicht zijn vervangen.
Vraag even naar het serienummer. Dan kun je hier checken of de wijzerplaat tijdsconform is; www.oysterworld.de
Als de prijs goed is dan zijn de ontbrekende papieren voor mij persoonlijk geen probleem.
Goed gezien Roel, de wijzers lijken inderdaad luminova wijzers te zijn ipv Tritium.
@ -dvh-: als je gaat kijken neem dan ook een UV lampje mee. Als de wijzers oplichten en de uurmarkers niet dan weet je ook dat de wijzers van later zijn.Dit zou voor mij een reden zijn om het horloge te laten liggen.
Verder ziet het horloge er wel goed uit en wat Roel zegt, als de prijs goed is, is het feit dat er geen zijn papieren bij zitten geen probleem. Persoonlijk vind ik het echter altijd wel leuk als er ten minste het certificaat nog bij zit.
Idd die wijzers…
Ja zonder papieren… Ding is al best oud…
Moet gewoon niet teveel kosten dan… Zodat ik er
altijd ook weer voor een aantrekkelijk bedrag
vanaf kan.
Tritium plaat en lumi wijzers is moeilijk te verkopen. Onderschat dat niet, de forum gekkies hoeven dit vaak niet. En vervangen is lastig omdat je op zoek moet naar “de” match.
Ok. Informatie gaat wat over en weer maar is
bruikbaar thnx
Hoe zit het met de waarde van zo’n ding. Is dat
een veilige aankoop? Zo van? Als ik hem over een
half jaartje/jaartje beu ben kun je er dan
makkelijk vanaf of is het zwaar te slijten zonder
doos en papieren en aantoonbaar onderhoud?
Hangt natuurlijk helemaal van de prijs af waarvoor jij hem aanschaft. Over het algemeen zijn deze wel redelijk verkoopbaar.
Nog een tip daar je hem van een handelaar koopt zonder doos en papieren. Deze handelaar pakt ook zijn winst. Wellicht ook ff de bekende foras in de gaten houden.
En last but not least: alle waar is naar zijn geld
Deze staat al een paar maanden te koop. Ik heb het destijds ook over nagedacht, zeker gezien ik de afgelopen jaar niet vaak goedkoper ben tegen gekomen. De prijs lijkt dus in eerste instantie goed. Heb het echter laten schieten. Reden met name is dat ik de afgelopen half jaar al exemplaren heb gespot, compleet met boekjes en doos voor een prikkie meer. Als je dan rekening houdt dat een doos alleen al 100 euro kost. Dan zie ik geen reden om voor dit exemplaar te gaan.
Laat Ed maar kletsen; die heeft er heeelemaal geen verstand van. Juist een hele coole klok. Van de prijs kan nog wat af, zou voor 2500-2600 gaan. Kast lijkt me nog goed, even opletten op de wijzers inderdaad, maar als het een bekende handelaar is dan kan het niet mis gaan.
Ben natuurlijk wel bevooroordeeld
Laat Ed maar kletsen; die heeft er heeelemaal geen
verstand van. Juist een hele coole klok. Van de
prijs kan nog wat af, zou voor 2500-2600 gaan.
Kast lijkt me nog goed, even opletten op de
wijzers inderdaad, maar als het een bekende
handelaar is dan kan het niet mis gaan.
Ben natuurlijk wel bevooroordeeld
Klopt allemaal. Zeker met zo’n prijs een perfecte “instap-Rolex” ipv een DJ. Voor een paar honderd euro meer heb je een complete ja…lekker belangrijk als het uiteindelijke doel een snd is. Dan gaat deze er tzt toch uit en haal je er al je poen weer uit.