RE: Seiko 5Y23

Een goede vriend en collega had een oude quartz Seiko geërfd. De juwelier deed er een nieuw batterij in maar zie de foto’s dat werd het niet meer.

Na dit benoemd te hebben op het forum werd er geadviseerd om een donor te zoeken. Ik had al stad en land afgebeld en gemaild. Één op voorraad was er niet aldus Seiko Schiedam.
Nou op zoek dus. Via eBay en MP dus niets. Uiteindelijk via een horlogeforum op Facebook kwam er redding. Zweden kwam me ter hulp
Ik werd gematst door deze mede horloge liefhebber. In totaal inclusief verzenden zat ik nog onder de 20 euro.
Een week later en ik had de spullen binnen. Omdat het emotioneel veel waarde had voor mijn vriend wilde ik wel dat het goed kwam. Ik ken mijn kwaliteiten maar ook mijn leerpunten. Gelukkig bood iemand @PT_Seiko mij hulp aan. De hele horloge was erg versleten en moe.
Ik mocht hem opsturen naar het Oosten van het land en al snel werd duidelijk dat er nog wel wat verbeterpunten waren. De wijzers, vieze wijzerplaat en vooral het oude (minerale glas).
Het glas kon misschien saffierglas worden, de wijzers hadden geen lume meer en @PT_Seiko had wel vergelijkbare vervanging maar die waren toch anders. Uiteindelijk koos hij toch om het zo origineel mogelijk te houden en heeft hij de originele opgeknapt. Van de week kwam er een brievenbus pakketje binnen. Ik was super blij.
Gister kwam mijn vriend de horloge ophalen. Het is een stoere kerel die met zware doelgroepen werkt in de zorg. Criminelen, psychiatrische patiënten en de dood.
Hij stond met tranen in zijn ogen en een brok in zijn keel. Toen hij zijn eigen ‘unboxing’ mocht doen. (Ik had nog een mooie originele doos liggen na een aankoop van een Seiko van een HF lid)
De horloge ging direct om zijn pols en ik begreep vandaag dat zijn vader in zijn nopjes was toen hij de horloge zag. Hij had deze jaren geleden cadeau gedaan nadat opa overleden was. Dit was gegeven namens zijn opa aan zijn kleinzoon.

Dit zijn de before foto’s

En dit het resultaat

Dit is dus het resultaat van allerlei HF leden die meedachten niet alleen @PT_Seiko.
Voor velen misschien een kleine moeite maar zonder het soms zelf door te hebben maak je wel degelijk een verschil in deze soms harde maatschappij.

Warme groeten
Softie Bill😉

75 likes

Prachtig resultaat, mooi gedaan!

2 likes

Oh wauw wat een transformatie, hulde aan de vakmensen die dit gedaan hebben!!

1 like

Prachtig dat dit zo gelukt is en het resultaat is helemaal :+1:!

1 like

Geweldig gedaan Bill, mooi verhaal over echte vriendschap en de spirit van het Horlogeforum :muscle:

1 like

Dit is toch prachtig, hoef je geen softie voor te zijn om te waarderen :+1:t2:

1 like

Prachtig Bill !

Doe nog maar meer van dit soort topics. Hier wordt een mens blij van.

1 like

Ontroerend verhaal en wat istie mooi geworden.

2 likes

Wow, heel mooi opgeknapt en wat mooi beschreven weer😍

2 likes

Prachtig verhaal en weer een prachtige Seiko voor jaren draagplezier! Je vriend boft met een vriend zoals jij (en alle helpers hier op het forum).

1 like

Mooi werk Bill!

1 like

Prachtig resultaat :clap::clap::clap:

1 like

Prachtig ! Mooi eindresultaat en meerdere gelukkig gemaakt :smile:

1 like

Mooi topic, Bill!!!

Super resultaat ook @PT_Seiko ; complimenten!

2 likes

Een stukje vakwerk :ok_hand:

1 like

Hij ziet er echt weer prachtig uit.
Heel mooi gedaan.

2 likes

De blije eigenaar

6 likes

Geweldig.

2 likes

Mooi verhaal en horloge, fijn dat het gelukt is !!

2 likes

Echt geweldig, de horloge community laat me keer op keer zien dat er nog genoeg goede mensen op deze aardkloot zijn

2 likes