Re: Tissot vs Revue Thommen?

Ik kan hier geen objectieve mening over geven omdat ik een Tissot freak ben. Gezien de stijl van het horloge wat toch wat klassiek oogt zou je best nog meer merken kunnen overwegen. De nieuwe collectie van Tissot heeft in die prijsklasse volgens mij niet zoveel keus. De PRS516 automatic Valjoux is zo een beetje het enige vergelijkbare model. Dit heeft echter een sportieve uitstraling en ik weet niet of je dat zoekt. Overigens kun je met 1000 euro toch wel heel veel kanten op. Frederique Constant, Sinn noem maar op.

Op de een of andere manier vinfd ik Revue Thommen helemaal niks…
Tissot spreekt mij meer aan, zeker voor dat budget. Sterker nog, met dat budget is er toch wel iets mooiers te vinden? Zeno, Aristo, Oris, Sinn…
Jur

Tja, mijn voorkeur is Revue Thommen!

Ik zit ook te kijken naar een horloge in die klasse en heb zelf nog de volgende merken in gedachten:

Meistersinger
Nomos
Oris
Auguste Reymond
Roamer

Misschien dat hier iets tussen zit?

Ik wil Stowa toevoegen aan het lijstje!

Ryan

Of…een klassieker.de Longines conquest:)

Mijn beste,

Kan ik zeker beamen.
Ik draag deze her-uitgebrachte klassieker regelmatig met veel plezier.

Orologio Signaturis Temporis

Meistersinger ga ik voor. Zoals de mooiste ltd. nl. edition die ze ooit gemaakt hebben. Mocht je deze echt héél graag willen dan hoor ik het natuurlijk.

Ik zou echt voor een meistersinger gaan, zeer mooie kast(beetje afgekeken van Portugieser maar ok) 43 mm lekker niet de dik en zeer goede prijskwaliteit.

Ook Frederique Constant, het mooie horlogemerk uit Geneve met Nederlandse oprichters/eigenaren, heeft erg mooie tijdloze kwaliteitsuurwerken voor een uitzonderlijke prijs.

Succes met kiezen en laat het even horen op het forum als het zover is!

ik zou voor een Sinn gaan, in die klasse dan te verstaan… niet voor een Oris, heb ik persoonlijk slechte ervaring mee…

stowa =plakmerk

bassie Schreef:

stowa =plakmerk

Als je geen verstand hebt van een onderwerp kan je beter niks zeggen…
Stowa is absoluut geen plakmerk. Weet je eigenlijk wel wat een plakmerk is?

Erg mooi!tissot62(tu)hier ga ik dan ook helemaal in mee!:slight_smile:

Mijn beste,

Oogt bijzonder fraai deze combinatie van zwarte wijzerplaat met gouden uurmarkers en wijzers.
Het maakt het horloge: “ Très chique, avant la lettre “

En voor nu; “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Maar waarom voor dat geld niet een echte klassieker? Hou je nog over ook voor een mooie horloge doos en een etentje of zo!

Jaap-Wim Schreef:

Meistersinger
Nomos
Oris
Auguste Reymond
Roamer

Misschien dat hier iets tussen zit?

Louis Erard

Na een heel lang zoektocht, vol met twijfels en onzekerheden, heb ik toch voor een Tissot gekozen.

Helaas is het horloge nergens meer verkrijgbaar. Op de meerdere sites staat dit horloge als leverbaar afgebeeld, maar als je om nadere informatie vraagt, blijkt het horloge niet op voorraad, niet meer in productie en niet leverbaar te zijn.

Ik heb één webwinkel in Canada gevonden en het horloge besteld. Hopelijk hebben ze dat nog niet uitverkocht en hopelijk leveren ze precies wat op de site staat.

Nu dus op de bestelling (en, mogelijk, op de hoge invoerkosten) wachten.

Als die binnen is zal ik een foto op het forum plaatsen.

Nogmaals iedereen bedankt voor zijn/haar inbreng.

Alex

Ik kan hier geen objectieve mening over geven omdat ik een Tissot freak ben. Gezien de stijl van het horloge wat toch wat klassiek oogt zou je best nog meer merken kunnen overwegen. De nieuwe collectie van Tissot heeft in die prijsklasse volgens mij niet zoveel keus. De PRS516 automatic Valjoux is zo een beetje het enige vergelijkbare model. Dit heeft echter een sportieve uitstraling en ik weet niet of je dat zoekt. Overigens kun je met 1000 euro toch wel heel veel kanten op. Frederique Constant, Sinn noem maar op.

Op de een of andere manier vinfd ik Revue Thommen helemaal niks…
Tissot spreekt mij meer aan, zeker voor dat budget. Sterker nog, met dat budget is er toch wel iets mooiers te vinden? Zeno, Aristo, Oris, Sinn…
Jur

Tja, mijn voorkeur is Revue Thommen!

Ik zit ook te kijken naar een horloge in die klasse en heb zelf nog de volgende merken in gedachten:

Meistersinger
Nomos
Oris
Auguste Reymond
Roamer

Misschien dat hier iets tussen zit?