Ik heb een originele in mijn horlogekistje.
maar ik weet het: vintage is niet voor iedereen:
http://s128.photobucket.com/user/marijn_album/media/10500220272_zpsbdfadaeb.jpg.html
http://s128.photobucket.com/user/marijn_album/media/10500220272_zpsbdfadaeb.jpg.html
Blij dat jij voor de keus staat. De Omega is wel bijna mijn all time favoriet. De Legend Diver een sjieke klasieker. Ik wil zooo graag een speedy bezitten alleen de fondsen ontbreken nog. Wel zou ik het geweldige uurwerk willen zien, minder authentiek maar dat verdient hij wel.
Ik zou het doen denk ik.
Kost een 114060 niet meer dan de Omega? of mis ik iets in je verhaal? Je wil de Longines weg doen voor of een sub of een speedy? Pfff every day beater Sub. Sportief, stijlvol alleen minder water dicht en krasvast de Speedy.
Mooi horloge, het enige wat mij stoort is dat de secondewijzer een ander design heeft in vergelijking met de chrono-wijzertjes.
Ik heb zowel een speedmaster prof. als een 114060 als een LLD (no date) en mocht ik maar eentje kunnen houden zou het de 114060 zijn. Wat niet wegneemt dat de speedmaster een subliem horloge is en de longines op vlak van afwerking niet moet onderdoen volgens mij.
Misschien kan je de LLD houden en een speedmaster prof. toevoegen.
Een speedmaster met hesalite is trouwens volgens mij een stuk mooier dan eentje met safier.
Daarnaast vind ik de limited editions van de speedmaster nooit echt boeiend omdat er simpelweg teveel edities worden uitgebracht.
Ik zou per direct voor de Omega gaan(tu)
Maar dat is mijn mening…
Pieter.
Uurwerk uit de 5070 is niet gebaseerd op de 1861 (of Lemania 1873) maar op de 2310. Het heet ook nog gewoon Nouvelle Lemania. Dus hoewel Breguet t gekocht heeft, is t geen Breguet-uurwerk.
Blijft wel een vette klok!
Ja, Omega is goed voor je lichaam … ik had het wel geweten :+
Phoe… moeilijk hoor! Vind ze idd allebei mooi.
Ik zou de Longines persoonlijk wegdoen voor de Omega…
Gooi eens een munt op :+
Mooie foto van speedmaster pro en LLD naast elkaar:
http://uhrforum.de/omega-speedmaster-prof-ref-3570-50-00-longines-legend-diver-ref-3-3674-4-56-0-a-t32101
The agony of choice…
Prachtig horloge. Ook zeer stijlvol. Als je het mij vraagt; de longines wegdoen deze er bij. En in een later stadium een gebruikte sub er bij. Plaatje compleet.
Ben zelf de trotste eigenaar van een Dweller, Planet Ocean (oranje bezel) en een PAM. De dweller is mijn daily beater de PO is voor mij speciaal en de PAM voor als het even wat netter moet 
Geniet van het nadenken over al het moois.
Niks weg doen, wachtten tot je vakantiegeld binnen is en dan beslissen.
M’n aankoopziekte is weer even gezakt. Ik denk dat
ik nog maar even met m’n LLD door blijf lopen en
tzt een 114060 ga nemen. De FIOS is erg mooi. Maar
toch wel veel van hetzelfde tov van wat ik nu
heb.
Daarom beste om er een nachtje over te slapen 
Blij dat jij voor de keus staat. De Omega is wel bijna mijn all time favoriet. De Legend Diver een sjieke klasieker. Ik wil zooo graag een speedy bezitten alleen de fondsen ontbreken nog. Wel zou ik het geweldige uurwerk willen zien, minder authentiek maar dat verdient hij wel.
Ik zou het doen denk ik.
Kost een 114060 niet meer dan de Omega? of mis ik iets in je verhaal? Je wil de Longines weg doen voor of een sub of een speedy? Pfff every day beater Sub. Sportief, stijlvol alleen minder water dicht en krasvast de Speedy.
Mooi horloge, het enige wat mij stoort is dat de secondewijzer een ander design heeft in vergelijking met de chrono-wijzertjes.
Ik heb zowel een speedmaster prof. als een 114060 als een LLD (no date) en mocht ik maar eentje kunnen houden zou het de 114060 zijn. Wat niet wegneemt dat de speedmaster een subliem horloge is en de longines op vlak van afwerking niet moet onderdoen volgens mij.
Misschien kan je de LLD houden en een speedmaster prof. toevoegen.
Een speedmaster met hesalite is trouwens volgens mij een stuk mooier dan eentje met safier.
Daarnaast vind ik de limited editions van de speedmaster nooit echt boeiend omdat er simpelweg teveel edities worden uitgebracht.
Ik zou per direct voor de Omega gaan(tu)
Maar dat is mijn mening…
Pieter.
Uurwerk uit de 5070 is niet gebaseerd op de 1861 (of Lemania 1873) maar op de 2310. Het heet ook nog gewoon Nouvelle Lemania. Dus hoewel Breguet t gekocht heeft, is t geen Breguet-uurwerk.
Blijft wel een vette klok!
Ja, Omega is goed voor je lichaam … ik had het wel geweten :+
Phoe… moeilijk hoor! Vind ze idd allebei mooi.