Re: Voor en na

Potverdrie dat is mooi geworden zeg. Is dat nu een nieuwe wijzerplaat of is die ook helemaal hersteld?

Dat is nog eens een flinke restauratie, mooi!

Mooi gedaan, alleen vind ik de letters SUISSE een beetje te grof/dik, dat was een mooiere letter voor de restauratie. Desalniettemin is het weer een mooi en vooral draagbaar horloge geworden!

BE-LACH-E-LIJK!

Wat vind ik dit knap zeg. Degene die dit op zijn naam heeft staan moet haast wel een magier zijn.

chapeau, ik neem mijn pet voor u af!

Wat een schitterende restauratie!

Paul
Leeuwarden

Prachtige restauratie! (tu)
Hebben ze de hele kast gewoon opnieuw nagemaakt? Super resultaat, heel erg mooi!

Groet,
Paul

Super…
Mooi logo heeft Helvetia…

Van schrot naar schoonheid!!!

Geniaal dit. Wat knap dat ze die kast gewoon ff opnieuw maken. Ondanks dat 'ie gerestaureerd is, vind ik dat het vintage gehalte nog redelijk netjes is behouden in dit geval! Echt goed.

Prachtig gedaan, echt heel mooi geworden (tu)

Ontzettend mooi horloge geworden.
Heel mooi uurwerkje ook.
Altijd leuk deze oude horloges met die klapdekseltjes, uit de jaren 30 of zo ?
Het uurwerkje heeft zo te zien wel schokdemping voor de balans, misschien een latere modificatie ?
Groet Chris

Erg goed gedaan, bijna nieuw!
Ik neem aan dat ze gebruik maken van eigen faciliteite voor het maken van de kast en opmaken van de plaat?

Interessante renovatie :slight_smile:
best wel knap gedaan, wel doodzonde van de wijzerplaat, was echt nergens voor nodig.
tis nu wel een leuk klokje geworden om te dragen.
groet André

Ik kan niks anders zeggen dan dat het een vakman is.

Mijn beste,

‘ het is werkelijk een ‘meesterhand’ welke zich hier heeft ontfermd over het weer tot leven wekken van al wat al tot sterven gedoemd was.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit schitterende horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Mooi! Ik mag dit graag zien! (tu)
Ik wens je veel plezier met zoveel moois, Antoon!

AHA… dus daar komen al die hele mooie tweede wereld oorlog horloges vandaan!!
Het is best mooi gedaan hoor, maar ik vind het net even te veel van het goede. En ik ben het met Andre eens dat de wijzerplaat deze mega-operatie niet nodig had.

Groeten, Tom Vreeken.

Chris, een incabloc schokdemping werd al vanaf 1933 standaard toegepast,
ik heb zo’n zelfde Helvetia met dezelfde incabloc demper.
André

machtig mooi! wat een verschil zeg, succes met je horloge.

WW

WOW!

… en al het andere wat al is gezegd.