Re: Zeer zeldzame Speedy

Deze zou niet misstaan in je collectie Gerard :wink:

Ruud

Prachtige ontdekking, Gerard…

Omega heeft dus daadwerkelijk rondgelopen met het idee een datum toe te voegen aan de Speedmaster Professional.
Zou dat een goede stap geweest zijn???

Enerzijds zouden ze een grote nieuwe klanten aangeboord hebben, anderzijds zouden ze het historische karakter van de Speedmaster Professional verkwanseld hebben.

Of zouden we volgend jaar nog zoiets kunnen verwachten???

Hoe dan ook, bedankt voor het plaatsen.

gr,
Hans Mennink

ps, dit draadje zou op het Omega forum van TimeZone veel stof doen opwaaien…
Kun je hem daar ook plaatsen?

gr,
Hans Mennink

ik vind een speedmaster zonder datum nu net wat hebben door de strakke wijzerplaat en oa het missen van de datum, gelukkig is dit wel de mooiste oplossing , de datum vrij tussen de 4 en 5

tja…

aparte uitvoering, ik heb hem in ieder geval nog nooit gezien…ik vind hem wel mooi (tu)

Cool met die raketjes als wijzers :smiley:

Ruud

De datum speedy is apart, maar ik vind die datum op die plaats altijd zo “erin gepropt”.

Rechtopstaand bij 6 uur (zoals bij de BA) is véééééééél mooier, maar bij zo’n uniek stuk mag het natuurlijk wel.

Die raketwijzers zijn super ! (tu)

Kwam verder deze nog tegen, ik weet niet of ik de foto hier heb gevonden.

Een zeer zeldzame speedmaster met Lemania 5100 uurwerk, schijnt als een van de zeldzaamste Speedmaster bekend te zijn.

Volgens mij ligt er in maastricht ook zo’n re-issue van het 1957 model te koop voor 1700 euries (IIRC). Zijn deze re-issues niet van 1997 ?

Die in Maastricht, bij Steiner dus, kostte de vorige week 4200,- dus dat valt dan weer mee! Wie het eerste daar is?

Jolink Schreef:

Yep, deze is ook behoorlijk zeldzaam.
Volgens mij staat er een in Maastricht te koop
voor € 4500,-

Over zeldzaam gesproken, hier begon het allemaal
mee, de allereerste Speedy.
*CK 2915
*Omega 321 (Lemania 2310)
*number of movementss produced : 40.800 pces
*The very first Speedmaster : extremly rare : size
smaller to other speedmasters case is 39 mm
*Production Year : 1957 - 1959

*Designer of the Speedmaster, Mr. Claude Baillot

Als ik die toch eens in mijn vingers kon
krijgen…

Met vriendelijke groet,

Gerard…

die is prachtig! die mogen ze direct weer zo in productie nemen van mij!

Herstel: Is nu 4300,-
REFERENCE NO: 1383
TE KOOP
MERK: OMEGA
WEBSITE: HTTP://WWW.OMEGAWATCHES.COM
TYPE: OCCASION
STEINERPRIJS: € 4300
BIJZONDERHEDEN:
ZEER ZELDZAME OMEGA SPEEDMASTER PROFFESIONAL ’ HOLY GRAIL ’ MET AUTOMATISCH UURWERK, DAG, DATUM AANDUIDING IN EDELSTALEN KAST EN SPEEDMASTER BAND. REF.NO. 376.0822 MET CALIBER 1045 [ LEMANIA 5100 ] UIT CIRCA 1987 EN IN ZEER WEINIG, MAX. 1000 EXEMPLAREN IN 1,5 JAAR TIJD GEMAAKT! ENIGE 41,5 MM SPEEDMASTER PROFFESIONAL MET AUTOMATISCH UURWERK.

Zie mijn bijdrage als gepost bij de thread van IWC gek

Ik vind dit een nogal forse beschuldiging waarvan ik niet kan beoordelen of al uw veronderstellingen juist zijn. De reacties van Phillip (weet niet of hij ook Steiner heet) lezende verwacht ik dat hij ongetwijfeld met een reactie op dit forum zal komen, mogelijk ook bij het Topic over de “IWC-gek”. Ik ben benieuwd.

Lucien schreef op 11 oktober;
"De datum speedy is apart, maar ik vind die datum op die plaats altijd zo “erin gepropt”.
Rechtopstaand bij 6 uur (zoals bij de BA) is véééééééél mooier, maar bij zo’n uniek stuk mag het natuurlijk wel.
Die raketwijzers zijn super !
Kwam verder deze nog tegen, ik weet niet of ik de foto hier heb gevonden.
Een zeer zeldzame speedmaster met Lemania 5100 uurwerk, schijnt als een van de zeldzaamste Speedmaster bekend te zijn. "

Helemaal mee eens Lucien.
Een Speedmaster met dag en datum! Prachtig! Is dat niet een goed idee voor een jubileumversie?

Hier nog een Speedmaster die ik nog niet eerder ben tegengekomen;

[quote]Japan Only Omega Speedmaster

Made for the Japanese department store Mitsukoshi to celebrate their 150th anniversary, only 300 pieces were made and all were sold in Japan.

These watches differ from the normal Speedmaster professional in that they have a unique dial and a sapphire case back.

They have a unique dial which bears more than a passing resemblance to the Rolex Daytonas of the 1960s/70s, with a cream background and black subregisters. The hands are white gold with tritium inserts.

The movement is the Omega 861 with 18 jewels, Incabloc shock protection and is numbered 77100334.

As the watch is unused, it is 100% in case dial & movement; it still has the protective plastic on the front & back of the case & on the bracelet.

Diam. 40mm; Lug-to-Lug 48mm; Height 13mm. It takes a 20mm band and the original Omega bracelet is fitted.
[/quote]

idd apart , ik vind hem alleen niet byzonder mooi…

Deze zou niet misstaan in je collectie Gerard :wink:

Ruud

Prachtige ontdekking, Gerard…

Omega heeft dus daadwerkelijk rondgelopen met het idee een datum toe te voegen aan de Speedmaster Professional.
Zou dat een goede stap geweest zijn???

Enerzijds zouden ze een grote nieuwe klanten aangeboord hebben, anderzijds zouden ze het historische karakter van de Speedmaster Professional verkwanseld hebben.

Of zouden we volgend jaar nog zoiets kunnen verwachten???

Hoe dan ook, bedankt voor het plaatsen.

gr,
Hans Mennink

ps, dit draadje zou op het Omega forum van TimeZone veel stof doen opwaaien…
Kun je hem daar ook plaatsen?

gr,
Hans Mennink