real of fake Tudor 🔒

hi,

dit werd me aangeboden. was geen oplichter of dergelijk(denk dat hij ook opgelicht is) en niemand probeert het verder te verkopen maar ik wil vooral mijn eigen gevoel bevestigd hebben door wat mensen met verstand van zaken. de insert was 100% aftermarket en de kroon klopt ook niet maar ben er ook vrij zeker van dat de rest high end vintage namaak is. jullie mening?

die gravure spreekt voor zich… bagger

3 likes

Laat dat high end maar weg… :nauseated_face:

2 likes

eens, als heb ik ook wel eens 1601s van rond die tijd gezien met bizar slechte gravures

Eens hoor, wilde alleen ff jullie mening weten. maar het was er allemaal wel, dus geen chinees troepding maar best goed in elkaar gezet/ echt aanvoelend

1 like

de graveermachine was handbediend door een aangeschoten maandag ochtend klerk? :grimacing:en Quality control had ook koppijn van de boemel partij de nacht ervoor? :rofl:

3 likes

Die gravure is echt slecht, en ook de uitlijning van de N in Geneva staat schever dan de toren van Pisa :joy:

4 likes

:rofl:

nu moet ik wel zeggen dat ik ook van Rolex wel eens datejusts binnen krijg die echt wel zo slecht gegraveerd zijn dat het lijkt alsof er idd een dronken gozer in de ochtend lekker aan de gang is gegaan en smiddags na zijn liquid lunch het heeft afgemaakt. ik blijf dit soort vintage namaakhorloges zo triest vinden :-(… maar ok. thanks voor de feedback

Als iets te goed om waar te zijn lijkt… lijkt gegraveerd door iemand met spasmen :sweat_smile:

1 like

Wat bedoel je; dat heeft een datejust ueberhaupt niet?

engravement tussen de lugs van serial en ref maar ook achterkant deksel. heb keer bijna horloge teruggestuurd omdat ik er overtuigd van was dat dit niet door rolex gedaan kon zijn… maar bleek wel een dingetje bij 1601s in de jaren 70. gewoon bizar slecht. zal even kijken of ik nog een foto kan vinden

1 like

bizar maar bleek echt… leek ook wel een dronken zwitser na 10 bier

Met deze dial layout (en zonder de 7016/0 ref) zou hij semi pointed crownguards moeten hebben. En deze combi is slechts zeer kort gemaakt.
Dit is een van de meest nagemaakte tudor subs…

2 likes

@dennisyzf to the rescue hahaha

Dat is geen engraving maar gestamped toch?

thanks! ja het blijkt, was niet zo thuis in de tudor subs en wist niet dat daar zoveel namaak van was maar na wat onderzoek idd. ze blijven maar dingen verzinnen om geld te verdienen, triest

7016 in deze dial config is al jaren echt enorm veel nagemaakt. Mensen trapten er toch sneller in dan met rolex…

1 like

En door!