Realistische kortingen?

Beste mensen,

Ik keek zojuist een beetje rond op jomashop.com en ik kom soms wel erg grote kortingen tegen. Kan dit kloppen, oude productie etc?

Voorbeeld:
http://www.jomashop.com/maurice-lacroix-mp6428-ss001-11e.html

Groeten,

Peter

Verschilt een beetje van 't merk. Sommige zijn de laatste jaren flink omhoog geschoten. Zo ook Maurice Lacroix. Een lokale horlogerie heeft em daarom ook vervangen voor Frederique Constant. Als een klok te lang blijft staan, dan kunnen de prijzen aardig dalen. Als een klok supergewild is, dan kunnen de prijzen de pan uit rijzen. Soms vele malen hoger dan de retailprijs.
Overigens kom ik ML regelmatig met flinke kortingen tegen.

Naast de vraag is er zoiets als marge. Op sommige merken zitten wat ruimere marges. Ook bij de grote zoals Audemars Piguet Royal Oak jumbo staal. Maar bij andere merken, zoals een Patek Phillipe Nautilus jumbo staal mag je blij zijn als je em uberhaupt vind.
[edit]Ik keek nog ff verder op je site, en daar wordt 't precies geillustreerd. Verder viel me eerder ook al op dat er relatief meer korting op edele metalen zit, dan op staal.

Dus ja, het kan. Maar Ik vind 't hier wel extreem. Korting van 61%… daar doe je 't imago van je merk ook geen goed mee.
Kweenie of 't iets voor mythbusters is, maar hoor/lees regelmatig bericht dat Rolex bij veilingen enzo te lage prijzen voor hun horloges zelf opkopen. Zo voorkom je iig ‘kortingen’ van 60%… :stuck_out_tongue:

Bedankt voor de uitleg!

Er zal dan inderdaad een vrije hoge marge op de Maurice Lacroix horloges moeten zitten. Was ook al een korting van 70 procent tegen gekomen. Apart dat de edele metalen meer korting hebben, wat kan daarvoor de reden zijn? Aan de hedendaagse prijzen van de edelmetalen zal het niet liggen…

Ik vind Maurice Lacroix persoonlijk een erg mooi merk alleen aan de prijzige kant. Frederique constant heb ik ook al goed naar gekeken, alleen de modellen bij ML vind ik vaak net wat sportiever. Heeft u toevallig nog tips of merken waarna ik kan kijken?

Groetjes, Peter

quote:
.
Kweenie of 't iets voor mythbusters is, maar hoor/lees regelmatig bericht dat Rolex bij veilingen enzo te lage prijzen voor hun horloges zelf opkopen. Zo voorkom je iig ‘kortingen’ van 60%…

Omega heeft dat enkele jaren in ruime mate gedaan bij de Omegamania veiling!

hans

Los van die hoge kortingen vind ik het best link om voor zoveel geld (denk ook aan invoerkosten) een horloge via de site te kopen, is deze site wel betrouwbaar?

Meeste merken hebben een marge van 2, bij een korting van 40% maakt een juwelier dus al geen winst meer.

Dan wil je er echt vanaf dus…ik merkte dat herhaaldelijk als juweliers van een merk afwillen…dan gaan ze onder de inkoopprijs weg…renteverlies ed…

Kan soms een aardig voordeel opleveren…

Groet, Justin

hcptdg Schreef:

quote:
.
Kweenie of 't iets voor mythbusters is, maar
hoor/lees regelmatig bericht dat Rolex bij
veilingen enzo te lage prijzen voor hun horloges
zelf opkopen. Zo voorkom je iig ‘kortingen’ van
60%…

Omega heeft dat enkele jaren in ruime mate gedaan
bij de Omegamania veiling!

hans

Patek Philippe doet dat al decennia!

Peter91 Schreef:

Ik vind Maurice Lacroix persoonlijk een erg mooi
merk alleen aan de prijzige kant. Frederique
constant heb ik ook al goed naar gekeken, alleen
de modellen bij ML vind ik vaak net wat
sportiever. Heeft u toevallig nog tips of merken
waarna ik kan kijken?

Hoi Peter,

zeg maar gewoon je hoor! Anders voel ik me zo oud :+

Kun je misschien in een nieuwe topic (ivm meer exposure aan andere leden = meer tips) aangeven welke modellen je ongeveer mooi vindt. Zo kunnen we beetje een idee krijgen wat je mooi vind.