Recensenten Gezocht!

Beste mensen van het horlogeforum.

bij deze wil ik graag een online “vacature” plaatsen voor een/meerdere recensent(en). Voor onze webwinkel zijn wij op zoek naar mensen die objectief doch commercieel aantrekkelijk willen schrijven over horlogemerken, bepaalde collecties, nieuws en eigenlijk alles wat met horloges te maken heeft.

De bedoeling is dat wij onze bezoekers meer kunnen vertellen dan alleen onze eigen mening en voorkeuren. Dus advies van een derde partij kan erg belangrijk zijn voor potentiële kopers.

Wat bied ik dan als tegenprestatie?

wel, voor schrijvers kunnen wij natuurlijk een speciaal tarief rekenen voor horloges uit ons assortiment. Uiteraard is dit afhankelijk van de exacte bijdrage.

Om een voorbeeld te geven: “Dit merk is top, koop een horloge van dit merk en je maakt de blits in de kroeg.” Geeft natuurlijk geen recht op een speciaal tarief voor de nieuwste Maurice Lacroix Masterpiece Calendrier Retrogade.

Voor ons complete merkenpakket, verdere informatie of om je direct al aan te melden :stuck_out_tongue: stuur mij een bericht met jouw idee van de invulling van deze functie, gewoon om te kijken of dit overeenkomt met wat ik voor ogen heb.

Bedankt voor het lezen,

Groet,

Robbert

hahaha special price for good friend :smiley:

Ja, dat is inderdaad wel de opzet. Alleen ik verkoop geen rommel op het strand.

Het is de bedoeling dat het leuk is voor iedereen. Als er interesse is ben ik zelfs nog op zoek naar iemand die in het Engels, gefilmde recensies wil maken. Maar hiervoor ben ik al langer op zoek. Het is alleen erg lastig om iemand te vinden die een Engelstalig verhaal kan vertellen en dan ook nog boeiend overkomt op video. Dus wat dat betreft wacht ik nog even rustig af tot ik iemand tref die dat kan.

Maargoed, ook goede schrijvers zijn lastig te vinden en de normale kanalen zoals PR bureaus etc kunnen niet met dezelfde beleving over horloges vertellen als sommige mensen die ik hier wel eens tegenkom.

Ik denk dat je hier op het forum wel een geschikt persoon(personen) kan vinden,
en inderdaad ik denk dat er op een dergelijk forum als deze mensen zitten met een ongekende kennis en voorliefde van en voor horloges.
Klaarblijkelijk nog meer dan de gemiddelde medewerker van een vooraanstaand juwelier,
getuige het verhaal over de IWC.
Dus wat dat betreft ben je aan het goede adres

Groeten,

Bert

Ik hoop van harte dat je hier iemand vind. Maar horloges leuk vinden en er leuk over kunnen schrijven zijn 2 dingen… anders wist ik het wel! :wink:

Ik zou dit prima kunnen, maar de tegenprestatie is mij veel te wazig.

Om welke merken gaat het? Maurice Lacroix lijkt mij een merk waarover ik niet inspirerend kan schrijven (want het inspireert mij niet), IWC (bijvoorbeeld) wel.

Welja, ik zou dit ook kunnen wel kunnen. Maar net zoals Thewriter al aangeeft, is de tegenprestatie wat vaag. Bovendien mis ik hier bij voorbaat het antwoord op de vijf W’s (voor wie ze niet kent: wie, wat, waar, waarom, wanneer)

Inderdaad, voor iemand die beroepsmatig schrijft, zal betaling in natura meestal niet interessant zijn. Maar er zullen toch wel afficionado’s zijn die goed met de pen overweg kunnen?

Goedenavond,

Klopt dat het wat vaagjes is. Vandaar ook dat ik vraag aan geïnteresseerden om een bericht naar mij te sturen… Ik heb inmiddels al aan meerdere enthousiaste schrijvers alle details kunnen vertellen.

Er zijn ook al meerdere goede ideëen de revu gepasseerd, waarvan ik van sommigen al bijzonder gecharmeerd ben.

Leuke stukjes, in de trent van “Top gear”? :smiley:

gr Ron

Juist,

“Vandaag kregen wij deze witte Range Rover Autobiography mee naar een Kasteel in Zuid-Frankrijk…” Dat was een mooi artikel ergens in een Top Gear van een tijdje terug.

Maar het is inderdaad een mogelijke weg om in te slaan als ik iemand vind die dit goed kan schrijven over horloges. Misschien krijgt ie er dan wel één mee naar Zuid-Frankrijk :wink:

Denk dat de mensen de info over een klok of merk wel uit de tijdschriften kunnen halen,maar dat is een beetje oppervlakkig vind ik.
Mensen willen ook de 'nadelen’voor zo ver die er zijn natuurlijk,weten.
Dan bedoel ik niet de kwaliteit van een horloge,maar meer of iemand iets koopt wat bij hem/haar past.
De grootte b.v, funcionaliteit, afleesbaarheid etc.
Elk merk verkoopt zichzelf wel maar door leuke ,interessante info kun je een grotere doelgroep bereiken die eerst niet zo geinteresseerd waren.

gr Ron

Leuke stukjes schrijven over de producten die door jou worden verhandeld in ruil voor eventuele kortingen op aankopen tja dan komt er bij mij toch een soort van belangenverstrengeling boven drijven.
weet niet of het op deze manier de juiste weg is.

Thnx, dat zijn zeker goede puntjes om te gebruiken en samen met wat ik in mijn hoofd had een standaard layout te maken voor input van bezoekers.

Dat is toch ook de bedoeling? Je kunt een horloge wel compleet de grond in stampen, maar dan wordt hij niet verkocht :slight_smile: Er staan nu ruim 3000 horloges in onze winkel. Er zijn er vast wel een paar te vinden die je mooi vind.

3.000 horloges in je winkel? Dan word ik toch erg benieuwd naar de omloopsnelheid die je maakt. Ik hoop iig dat het geen high-end merken zijn dan. Hoe heet de winkel, en kunnen we de site eens bezoeken?

yep de mijne is ook aangewakkerd.

Ben ook wel benieuwd over welk segment we het hebben, midden, het hogere of het hoogste segment?

gr Ron

Ja iets schrijven over een merk doe je niet zomaar zonder dat je problemen krijgt met het merk zelf. Kijk als je gaat schrijven (ja daar heb je hem weer met zijn Bell en Ross) dat bepaalde modellen van Bell en Ross eruit zien als een “stoeptegel” en waardoor je het dragen beter over kan laten aan mensen die naar Karel Appel gaan kijken en luisteren naar Bach, ja dan weet ik niet, wat het merk er daar van vindt. Of neem nu dit; Als je ongeschonden met je horloge via een hijskraan op een dak van een gebouw wil springen dan moet je uiteraard een Omega nemen. (met een knipoog naar de heer Bond) En bij een Japanse rijsttafel een onvervalste Seiko om zo indruk te maken, op je nieuwe gekochte Japanse vriendin uit een catalogus, die is overgevlogen uit Japan. Nu even serieus, schrijven over een merk met voor en tegens dan moet je het merk goed kennen en de markt enz. Dus best pittig en tijd rovend.