Recente ervaringen en Tips voor Horlogemakers Seminars/cursussen

Beste Allen,

Graag jullie tips of recente ervaringen voor horlogemakers seminars/cursussen.
Ik heb het forum afgestruind en ik ben wisselende ervaring tegengekomen van Schoonhoven bijvoorbeeld.

De kosten en de twijfels van ervaringsdeskundigen maken het voor mij niet zo aantrekkelijk om 20x naar Schoonhoven te gaan (hoewel het wel dichtbij is).

Andere dingen die ik tegengekomen ben zijn weekend seminars in Duitsland (niet in Nederland beschikbaar?). De tijdsinvestering spreekt mij meer aan (1 x weekend, ipv 20x avond), maar wat ik me afvraag of de cursussen in het engels/duits gegeven worden. Ik vrees alleen dat een weekend meer is om te snuffelen, dan om echt wat te leren. Laten we eerlijk zijn, ik ben zo groen als gras wat betreft de techniek van horloges.

Wie heeft voor mij de gouden tip?

Graag zou ik alle ervaringen in een mooi overzichts draadje lezen (dit draadje).

Groeten,
Daan

Niemand?!

Daan, zie http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,237888,237888#msg-237888

hhe, thanx voor de link. Overweeg toch ook eens zo’n seminar te doen.

Beste hhe,

Merci, Ik had je verslag inderdaad al gelezen. Ik was benieuwd of iemand daar recentelijk nog geweest is (er kan veel veranderen in 2 jaar)

Verder vroeg ik me af of deze cursus geheel in het Duits was? Mijn Duits is “roestig”…

Groeten.

Daan

Niet 100% relevant als je naar Duitsland zou gaan maar : forumlid Rich heeft een jaartje geleden geprobeerd zo’n weekend in NL te organiseren.
Dat waren toen ook 2 duitsers die zouden komen lesgeven maar ik ben zeker dat de cursus in het engels was want ik ging mij zeker inschrijven en mijn Duits is nog erger dan wat wij Belgen Pfaff-duits noemen…
Het weekend is toen bij gebrek aan interesse niet doorgegaan…(jammer)
Mvg
Broes

Misschien ook wel leuk, een vervolgcursus.
De Duitse taal is voor mij geen enkel probleem dus dat kan mij niet tegenhouden.

Wat kost zo’n weekend eigenlijk?
En is dat inclusief die mooie duiker, of komt dat er nog bij?