Even zien.
Als je de Urban Gentry als marketing ziet is deze Squale het resultaat van TGV’s gereutel. Als beginnende hobbyist vond ik zijn video’s in 2015 erg leuk. Nu minder. Ook met name omdat hij flowers van de Yancey boys niet meer als tune gebruikt.
Toch ook wel een dingetje waar TGV een invloed op heeft gehad… Voor ik de Squale kocht was daar een Seiko 5je, en kwam ik bij Amazon de SARB033 tegen. Ik kwam bij TGV terecht omdat die een hartstikke toffe review van de SARB had.
Maar goed. Na wat omzwervingen kwam ik via een Stargate die ik niet meer heb en de SKX171 die @anon50762135EV te koop heeft staan bij die Squale uit. Ik dacht dat ik met een “serieus horloge” wel even klaar was.
Toch viel m’n oog op een Hamilton Navy Pioneer. Dit kwam niet door marketing, maar meer omdat ik toevallig een artikel over nautische klokken zag en zelf wat ging rommelen. Rommelen is altijd fout. 
Geen marketing dus.
Nou, toen was het hek een beetje van de dam. Ik moest een vlieger hebben. Wederom geen marketing of verhaal, maar gewoon “noem een horlogetype wat ik nog tekort kom”. Via de Ventus Caspian en de Hamilton 46mm (!) pilot terecht gekomen bij Stowa. Niet omwille van verhalen, maar omdat ze in mijn optiek de grootste bang for buck hadden.
Inussen ook nog deze allemaal aangeschaft:
Geen verhaal of marketing. Hij was groen.
Als je de een hebt moet je de ander hebben.
Voor deze bestaat geen eens “marketing”.
Beste technische specs voor het geld. Geen marketing, maar toevallig zien liggen en daarna de specificaties vergeleken met onder andere Tissot’s T-touch.
Deze heb ik ooit bij Harrod’s gekocht voor 180 pond omdat ik 'm geinig vond en de Noorse dame die ik toentertijd aan het doen was hem stoer vond. Is dat marketing?
@anon50762135EV met z’n grote bakkes. Eerst straf dat ding pluggen onder het genot van een pilsje, dan roepen dat het een blijvertje is en nadat ik 'm bestel toch flipperen. Ik denk niet dat ie door Glycine betaald wordt, anders was dat een pure marketing aankoop.
Ik moest me kapot zoeken naar iets van informatie over Mühle. Deze mannen doen ook niet echt aan “marketing” of “storytelling”.
Deze heb ik gekocht ondanks de licht absurdistische reclamefolder die ze uitbrachten. Iets met een beach en een totaal belachelijke tekst. Heh.
Deze, net als mijn 171, kocht ik omdat ik er één in de doos wil hebben. Punt. Nooit reclame van gezien.
Dit was stom toeval. Ik wilde geen quartz. En al zeker niet op dat moment, omdat ik er het geld niet voor had. Maar ook hier worden geen verhalen verteld of marketing boodschappen gepubliceerd. GS heeft een notoir slechte website in het Japans en het Duits, maar in Nederland? Jezus zeg. Zo slecht.
Nee dus. Sterker nog, bij Seiko, Mühle Glashütte, Archimede en Stowa zijn de renders zo slecht dat ik m’n hart wel eens vasthield. 
Integendeel… De Max Verstappen versie van horloges laat Tag Heuer in mijn ogen afdalen tot tweederangs kermis-attraktie. Zeker ook omdat ik Verstappen een rare kwezel vind, en sowieso niks met sporters heb.
Waarom nou nooit eens een Einstein of zo als “brand ambassador”? Waarom altijd van die leeghoofdige stommelingen die er toevallig goed uitzien of hard kunnen lopen/trappen/rijden/slaan/zwemmen?