Je ziet ze regelmatig voorbij komen. Horloges met een opdruk van een merknaam of bedrijfslogo.
Soms zegt het kleurgebruik al voldoende. Af en toe zijn het zelfs leuk vormgegeven horloges.
Vaak met een batterijtje, maar soms ook mechanisch…
Als ik iets met de merknaam heb of het design gewoon leuk of mooi vind, val ik er soms voor;)
Een automatische Seiko Bell-Matic met Nikon-opdruk waarvan er ca. 15 exemplaren in Nederland zijn verdeeld
Een automatisch Leica horloge met ETA 2824, waarbij de ribbel aan de zijkant staan voor de scherpstelring op een objectief.
Ooit gekocht uit de vitrinekast bij de toenmalige importeur in Ede.
Ik heb er in elk geval drie. Hier een oude groepsfoto:
De linker is een horloge van Renault, kreeg ik bij mijn eerste Megane in 1999, de plaat is gemaakt naar de witte toerenteller die dat RXI model toen had.
De middelste is van Albert Heijn. Het had iets te maken met de aandelen/opties/participaties die je toen kon sparen, ik weet het niet meer precies.
De rechter heeft mijn werkgever van toen, CMG, laten maken omdat de high performance SMS centrales die we maakten 1000 berichten per seconde konden versturen. (eind vorige eeuw was dat belachelijk snel )
Ik kan me die van Fokker nog herinneren, jeugdsentiment! Mijn vader heeft er zo’n 30 jaar gewerkt (tot ook hij er uitgebonjourd werd). Ik denk helaas dat die klok al lang geleden in de kliko gedumpt is…
wat ik me dan altijd afvraag is wie maakt die Pepsi Cola
of BMW / Fiat horloges uiteindelijk en wat is de kwaliteit.
soms is dat gezien de kwaliteit helemaal niet zo duidelijk
Bij anderen zoals de Seiko 5 met FC Barcelona
of bovenstaande Rodania Red Devil natuurlijk wel.