Reclameklokje, best wel leuk

Soms zie ik hier op het forum weleens reclameklokjes voorbij komen,
bijvoorbeeld klokjes die worden weggegeven bij tijdschriften en kranten.
Ook de Frankfurter Allgemeine geeft soms horloges weg.
Daar is al een hele serie van verschenen, dit is nummer 5:

Die ik zonder die prominente “quartz 3 atm” eigenlijk nog leuker had gevonden.

Kijk, het is natuurlijk eigenlijk een ding van niks, weegt nauwelijk iets.
Maar wel een leuk ietwat gebold glaasje en heel in de verte doet het me denken aan Nomos of aan Max Bill.
Maar dan wel vele malen eenvoudiger en goedkoper.

Bij gelegenheden zal ik hem best weleens gaan dragen,

Moest ook gelijk aan de Junghans lijn denken.
Leuk klokje!

Sjiek modelletje hoor. Best leuk.

Krentenbol Schreef:

Moest ook gelijk aan de Junghans lijn denken.
Leuk klokje!

Mijn beste,

Idem dito.

Toch leuk zo’n horloge!!
Een reclamehorloge, net zo scherpzinnig als de ‘Frankfurter Allgemeine Zeitung‘.
Ik wens je er veel genoegen mee.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Leuk topic grootmokum!

Ik heb drie reclame-horloges die ik gekocht heb omdat het design mij aansprak

De Postbank

Uitzendbureau Timing

En het horloge wat het personeel van Fokker kreeg t.g.v. de F100 (naar wat ik heb begrepen).
De secondewijzer bestaat uit het vliegtuigje wat rondjes maakt over de wijzerplaat. Excuses voor het stof;)

Ik heb ook een aantal horloges in mijn bezit die via acties te verkrijgen waren. Let wel, ik hads toen nog totaal niet de interesse in horloges zoals ik deze nu heb.

Gekregen bij het kopen van FA producten. Niet bepaald een boeiend horloge, maar ik heb het horloge toch wel een korte tijd gedragen vroeger.

De bij sommigen wel bekende Seiko Messagewatch, gekregen bij het openen van een Eurostyle-rekening bij de ABN AMRO. Een horloge wat ik met veel plezier heb gedragen. Het krijgen van (reclame)berichten op je horloge was toch wel heel erg bijzonder! Ik zou er eens een nieuwe batterij in moeten laten zetten…

Een horloge dat ik kreeg bij een abonnement op een Formule 1 magazine. Bij het adverteren benadrukten ze dat er een Citizen-uurwerk in zat, dus dat zal wel zo zijn. Ook deze heb ik heel vaak gedragen, vaak bij wat officiëlere gelegenheden. Wel een apart horloge natuurlijk in de zin van dat het er een klein beetje als een duikershorloge uit ziet met een typische duikersbezel (waar ik zelf overigens totaal geen fan van ben), maar slechts 3ATM is. Helaas is het rubberen bandje ooit ter ziele gegaan, daarom heb ik er maar een soort zakhorloge van gemaakt met geïmproviseerd touwtje eraan.