Reconstructie van je oude horlogecollectie (vanaf 80's - nu)

Hee luitjes,

Ik probeer Info en plaatjes te verzamelen van alle (bijna alle) horloges die ik heb gekocht vanaf begin jaren 80 tot nu. Ik kan je vertellen dat dat niet meevalt.
In de jaren 80 was ik als tiener behoorlijk actief met het kopen van horloges
Ik kocht veel bij de goedkopere winkels zoals kijkshop, v&d en plaatselijke juweliers met aanbiedingen.
Ik heb veel digitale Seiko’s gekocht, digitale Casio’s en vanaf de jaren 80 natuurlijk heel veel Swatch horloges.
Het probleem is dat ik ze allemaal in mijn hoofd heb als plaatje maar vinden op internet is nogal een uitdaging.
Ik gebruik tegenwoordig AI om zaken te vinden maar net als Google heeft AI ook nog beperkingen maar wel minder gelukkig.
De Seiko’s zijn goed gedocumenteerd en de Swatches ook maar bijvoorbeeld de Junhans ana/digi die ik ooit had is niet te vinden.
Mijn vraag is nu, zijn er meer van die nerds zoals ik die dit doen en hoe pakken jullie dit aan? Ik heb aan fora gedacht maar overal moet je inloggen en ben je weer een ‘vreemde’
Ik zit me nu net te bedenken dat ik ook een prachtig digitaal horloge bij de Hema had gekocht. Ook deze ga ik maar eens opzoeken :slight_smile:
Mijn mooie Message watch heb ik gelukkig al wel gevonden zojuist.
Dank voor het lezen allen en ik hoor het wel van jullie, of niet :wink:

Groetjes Peter

4 likes

Poah! Je geeft jezelf wel een taak :sweat_smile: Ik heb het makkelijk want ik had maar drie horloges in mijn tiener jaren waavan ik er nog twee heb. De derde en eigenlijk eerste was een Seiko die is gaan hemelen. Zoals je zelf zegt is Seiko goed te vinden…

1 like

Ja dan heb jij dit ‘probleem’ dus niet :slight_smile:
Ik begon al eind jaren 70 met een eerste Quartz van Seiko. Ik mocht met mijn pa mee naar de juwelier en passen. Ik was trots als een aap met 7 staarten. Maar toen kon ik dus nog niet eens het horloge aflezen. Analoog was leidend destijds. Ik was trouwens blijer met mijn eerste Seiko dan met mijn eerste Rolex. Dat zegt best wat he? :slight_smile:
Dank voor je leuke reactie.

2 likes

Dat dus, mijn digitale Seiko was ook jaren 70. Ik met mijn ouders naar de juwelier in hoog sacherijnig en zelf dit horloge uitgezocht.

2 likes

in hoe je zoiets allemaal zou moeten opzoeken moet ik je het antwoord ook schuldig blijven,
maar dat zou toch een hele prestatie zijn moest het je lukken
ik zelf heb door de jaren heen ook heel wat horloges versleten maar zou ze niet allemaal kunnen opnoemen (vele ervan vergeten)
maar mijn eerste weet ik nog alsof het gisteren was, die kwam van mijn vader zijn pols rechtstreeks op de mijne.
ik wens je een goede zoektocht verder en hoop dat je erin slaagt :slightly_smiling_face:

1 like