Vandaag verkoop ik deze prachtige en recent onderhouden Record Datofix triple date moonphase uit de jaren 1950.
De tweekleurige crèmekleurige wijzerplaat heeft zwarte Arabische cijfers met een blauwe datumschaal en heeft enige patina ontwikkeld. De stalen bladwijzers met koperen en rode datumaanwijzer verkeren ook in goede staat. De maanfasen-subdial op 12 uur heeft een vergulde maanschijf die een mooie goudbruine tint heeft gekregen, wat erg handig is bij het kiezen van een bijpassende lederen band.
De 35 mm stalen en verchroomde kast heeft mooi gedefinieerde sierlijke lugs en verkeert in vrij goede staat met hier en daar wat gebruikssporen. De kroon en datuminstelknoppen functioneren perfect. De kastachterkant is gesigneerd met “Record”.
De horloge is uitgerust met een in-house handopwindbaar Record kaliber 107C. Het uurwerk loopt uitstekend, windt soepel op en stelt zich gemakkelijk in, waarbij de kalender- en maanfasenfuncties naar behoren werken.
Het horloge is in september van 2024 net teruggekomen van een servicebeurt bij Horlogemakerij Rijsman, Culemborg en zou daarom de komende jaren probleemloos mee moeten gaan.
Ik verkoop deze inclusief de vintage bonklip bracelet.
€795 netto voor deze fantastisch en recent onderhouden Record, inclusief Track & Trace-verzending.
Merk en model: Record Datofix
Diameter: 35mm
Leeftijd: +/- 1955
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 02/2025
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald: allerbei, verzenden is inclusief in de verkoop prijs
Conditie (krassen, werking etc): Goed
Soort uurwerk en kaliber: Record 107C
Vraagprijs: 779 euro
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).