Moet deze red dot bij Omega er nu altijd opzitten als case nog niet geopend is geweest of hangt dat er maar vanaf?
Hoort erop te zitten.
Na service bij Omega drukken ze er een nieuwe red dot op.
Bij service buiten Omega om niet voor zover ik weet.
Of het kan natuurlijk zijn dat je met een nepper van doen hebt, dat kan ook nog.
Groeten,
Noel.
Volgens mij krijg je na openen bij Omega een blauwe dot ipv rood.
Maar de rode dot kan er af gaan…gebeurt vaker nl.
Spoon1 Schreef:
Volgens mij krijg je na openen bij Omega een
blauwe dot ipv rood.
Maar de rode dot kan er af gaan…gebeurt vaker
nl.
Dat wist ik niet van die kleur. Mij lijkt het ook wel logisch dat seal weg kan slijten na verloop van tijd.
Na service via het officiele Omega kanaal krijg je inderdaad een blauwe dot, dan weet je ook dat het horloge service gehad heeft.
Eric
EricPP Schreef:
Na service via het officiele Omega kanaal krijg je
inderdaad een blauwe dot, dan weet je ook dat het
horloge service gehad heeft.Eric
Krijgt ie ook n blauw stipje als ie voor iets anders open is geweest?
EricPP Schreef:
horloge service gehad heeft.Eric
Hoelang plaatsen ze al een blauwe dot terug als ik vragen mag?
Mijne kwam in 2003 met een rode terug na reparatie onder garantie inclusief service.
Groeten,
Noel.
Ik weet dat mijn PO in 2013 geserviced was door Omega in België en met een blauwe dot terug is gekomen.
De rode dot wordt door Omega vervangen door een blauwe maar alleen als ie door Omega geserviced is.
Eric
EricPP Schreef:
Ik weet dat mijn PO in 2013 geserviced was door
Omega in België en met een blauwe dot terug is
gekomen.De rode dot wordt door Omega vervangen door een
blauwe maar alleen als ie door Omega geserviced
is.Eric
Thanx!
Groeten,
Noel.
EricPP Schreef:
horloge service gehad heeft.
Kennelijk doen ze dat niet altijd, mijn Mark 4.5 is afgelopen jaar door Omega in Biel geserviced maar er zit geen (blauwe) dot op.
De blauwe dot wordt ook alleen geplaatst als er een rode dot aanwezig is. Als er geen dot aanwezig is, wordt er ook geen blauwe dot geplaatst.
Eric
Logisch eigenlijk, thnx.
EricPP Schreef:
De blauwe dot wordt ook alleen geplaatst als er
een rode dot aanwezig is. Als er geen dot aanwezig
is, wordt er ook geen blauwe dot geplaatst.Eric
Ik vind het eigenlijk maar raar. Ik weet niet of ze d’r alleen maar in kijken ofzo, maar als ze em voor een service ofzo hebben geopend, dan mag ie bij afsluiten toch best een blauwe dot krijgen? Ik bedoel, zo een rode sealing kan er ook vanaf, zonder dat de kast open is geweest. Bijvoorbeeld met schoonmaken.
Hoi hoi,
Er af gaan met schoon maken?
Ik ben nog in het bezit van een Omega Seamaster 25328000 van 1996 als ik me niet vergis. En die dot zit er nog steeds intact op. Het horloge wordt vooral de laatste tijd weinig gedragen. Maar het is echt al vaak schoongemaakt met lauw water, milde zeep en een tandenborstel. En ja, zeker ook in de omgeving van de rode dot / verzegeling.
Dus als ik het mag zeggen, neen die dot komt er niet makkelijk af.
Josef
Omega is al geruime tijd gestopt met de rode en blauwe dot.
Welkom!