Redesigned Seiko Monster: yea or nay

Nog geen 500 euro… koopje! :laughing:

Die blauwe ziet er wel leuk uit, maar niet 500 euro leuk. Daarbij ben ik geen fan van de drukke wijzerplaat.

Ik heb zelf de zwarte first gen en dat is er een die waarschijnlijk nooit meer weg gaat. Vooral omdat ie al aardig gebruikt is (en dit ook is te zien) en ik er wel van gecharmeerd ben.

Zo zie je dat horloges behoorlijk aan mode onderhevig zijn. Zo’n anderhalf tot twee jaar geleden kwamen de Monsters regelmatig voorbij, maar nu zie je ze nog maar mondjesmaat.

Ik heb deze horloges nooit begrepen…

“duik horloges zijn misschien niet het mooiste maar dat gaat iet anders met al deze functionaliteit”

“laten we ze dan maar nóg lelijker maken!”

2 likes

Ik vind juist dat ze deze juist mooier proberen te maken door de lijnen simpeler te houden en end links toe te voegen. Dat “mooiere” gaat wel ten koste v de functionaliteit, zoals de minder hoge kroon beschermer, die.volgens nu alleen n beetje verzonken zit, de grip ribbels op de bezel die zijn verdwenen.

En 1 ding weet ik nu niet, en dat is of het vergroot glaasje boven de bezel uit steekt. Zo ja, dan vind ik dat een blunder. Het slimme ontwerp vh Monster vind ik juist dat de deels verzonken bezel beschermd wordt door kast, en het glas beschermd wordt door de schuin oplopende bezel.
Op de limiteds kan ik me nog iets bij voorstellen om het apart te maken met zo een rare grote loep. Maar hier…

Bovendien vind ik t maar niks dat de solid bezel gecoat is. Ik vind t op de oude monsters juist fijn dat t n solid bezel is, zonder aluminium inlay die kan krassen of keramische inlay die kan barsten. Krassen vh blanke materiaal vind ik minder erg dan op n coating.

Wel vind ik het grappig dat ze t Cameltoe streepje op de urenwijzer hebben toegepast.

Maar voorlopig stem ik voor Nay.

4 likes

Ik ben fan,
alleen zou ik geen dag- en datumaanduiding willen.
En het lijkt er op dat de goedkope press metal clasp nog niet is aangepakt (stalen band)

2 likes

Dikke jay en heb er 500 voor over.

1 like

Dus samengevat:

  • geen nieuw uniek ontwerp
  • geen nieuw uurwerk
  • nog steeds hardlex en geen saffier
  • geen kwalitatieve verbetering van band

… maar wel factor 3 in prijs?

Ok, daar haak ik als Seiko-liefhebber zelf bij af.

(en maar snel even mijn te goedkope Monster uit het blauwe gedeelte halen :joy:)

5 likes

Het nieuwe model is geen revolutie, maar evolutie. Wat mij betreft geslaagd. De retail prijs zal straks nog wel inzakken.

1 like

Iets scherper geprijsd en een stalen bezel, dan was het gewoon weer een winnaar!

2 likes

Tegenwoordig lijken de prijzen tov retail wel minder te zakken dan vroeger. Stel dat hij dan nu 400 online kost is dat alsnog 2x zoveel als waarvoor je de vorige 2-3 jaar geleden bij Monster watches kocht.

Inderdaad … hoewel ik het na twee Seiko duikers met kwaliteitsproblemen wel gehad heb met het merk. Tegenwoordig gaat mijn aandacht meer uit naar Citizen en Casio.

Tjah, de prijzen blijven wel consequent stijgen. Maar dat geld niet alleen voor horloges natuurlijk.

Een prijsstijging van bijna 200% in een 3 jaar is niet te wijten aan inflatie of andere economische factoren :stuck_out_tongue: Stijgt ook een stuk sneller dan Rolex die met 4% per jaar omhoog gaan waar iedereen al over klaagde. Ik vind het echt zeer onredelijk hoe snel Seiko tegenwoordig zn prijzen aan het uppen is. Van goeie value for money zijn ze nu snel naar overpriced gegaan.

1 like

Jij verwart nu de MSRP met de werkelijke grijze marktprijs bij Rob. Hierboven schreef toch iemand dat de MSRP ongeveer $100 meer is dan het vorige model?
Het is zeker niet hetzelfde horloge.

Ik weet niet hoeveel de MSRP was van de oude monsters. Zal ook wel een stuk meer geweest zijn. Maar de hogere MSRP icm de lagere kortingen die waarschijnlijk gegeven worden resulteren in een veel hogere prijs voor de klant.

1 like

Als iets 2x zo duur is, is de prijsstijging 100% :sunglasses:

1 like

64% yea… Ben benieuwd wie de eerste hier toont.

Heeft iemand iets gevonden over lug to lug afstand?

De versie met stalen band? Nay.
De versie met rubberen band: mwah, yah.

Nay vanwege die vreselijke pukkel op het glas, het lijkt verdorie wel zo’n afschuwelijke Roleks. :rofl:

1 like

Filmpje…

2 likes