Vanmorgen deze Redue handopwinder binnengekregen, en na 11 uur aan de pols loopt hij nog prima op tijd. Erg basic horloge (34 mm) dat er wel chique uitziet, maar alleen maar de tijd aangeeft, zelfs zonder secondewijzer:D Wel met opschrift 17 Jewels en incabloc.
Is van rond 1970, en het caliber is de AS 1525, wat vanaf 1965 op de markt is, volgens de Ranfft-site.
Ik kan niets over het horloge vinden, maar gekocht van aanbieder uit voormalig Oost-Duitsland, dus denk dat het daar zijn roots heeft. Verder kwam ik het merk alleen nog maar tegen op een verkoopsite (ander type) en dat is alles.
Misschien heeft iemand meer info, en ik hou me graag daarvoor aanbevolen.
Foto’s van de verkoper:
Bedankt mensen, ik ben er iig blij mee. Goed calibertje, want kan amper een afwijking aflezen na een dag of 3.
Nog met een kennis gesoebat, die vroeger nog wel eens in voormalig Oost-Duitsland kwam. Hij had ook nog wel een aardig idee.
Misschien is dit een klokje dat gegeven werd voor speciale inzet/prestaties (arbeiter des monats) of een ‘zoveel-jarig’ dienstverband bij een bedrijf oid.
Nog met een kennis gesoebat, die vroeger nog wel
eens in voormalig Oost-Duitsland kwam. Hij had ook
nog wel een aardig idee.
Misschien is dit een klokje dat gegeven werd voor
speciale inzet/prestaties (arbeiter des monats) of
een ‘zoveel-jarig’ dienstverband bij een bedrijf
oid.
Het zou kunnen, maar ik acht het niet waarschijnlijk omdat er dan meestal een (persoonlijke) gravering op het achterdeksel is gezet, met vermelding van het bedrijf.
Een bedrijfslogo op de wijzerplaat werd ook nog wel eens gedaan…
Mooi horloge Ook een merk dat de quartz vloedgolf niet overleefd heeft? Je noemt de DDR als mogelijke “geboorteplaats”. Voor mij klinkt het niet geheel logisch dat een westers uurwerk in de jaren '60 de reis door het ijzeren gordijn gemaakt heeft?
Wat ik begrijp is hij van rond 1970, maar dan nog heb je een punt, net als Brutus trouwens. Maar niet alle ‘jubileum’ horloges hebben een inscriptie,
(bron: mijn broer, 45 jaar aan de zaak).