Referencenr Breitling

Hallo,

Ik ben van plan om een Breitling Pluton Academy te kopen en heb wat vragen. Waar moet ik op letten bij de koop. Staat aan de buitenkant van het horloge ergens de referencenr en serienummer?

Alvast bedankt.

Groet,

Jos

Waar wil je hem dan kopen? Bij een erkende juwelier hoef je je geen zorgen te maken.

Als je een Breitling koopt zit er een pakketje met de papieren bij, dit zijn het instructieboekje, COSC-certificaat (na 2001?) en garantiebewijs waar het filiaal en land in staat geperforeerd.
Achterop de kast staat een serienummer, dit wordt ook in het garantiebewijs genoteerd door de dealer en ondertekend/afgestempeld.
Koop dus niets zonder deze papieren, het kan gestolen zijn of imitatie!

Inderdaad, die raad zou ik ook maar volgen…

Een Breitling zonder papieren (incl. geperforeerd garantiebewijs met ingevulde gegevens) zou ik nooit kopen.
En als er een COSC certificaat bij is moet ook dat nr. overeenkomen met het het nr. op het horloge.

In geval van twijfel (of als je denkt dat de papieren ook vervalst zijn, want dat gebeurt soms) kan je steeds vragen of de verkoper bereid is om samen met jou naar een officiële dealer te stappen om alles te laten verifiëren.

Als ie daar niet toe bereid is, dan zou ik het zaakje vergeten…

Met Zekere Groeten,

Morse.

De pluton is er gemaakt met 3 ‘soorten’ kast (model) nr’s 80191 OF A51037 OF de A51038

Bedankt allemaal voor jullie raad in deze.

Groet,

Kane