Referentie nummers Invicta

Hallo allemaal,

Ik ben een gedurende tijd bezig met het verzamelen van oude Invicta horloges. Ik zou zelf alleen heel graag een database willen aanleggen. Alleen: hoe doe ik dit? Ik heb namelijk geen enkel idee waar die nummers voor staan. Heeft iemand hier ervaring mee? Er zal hoop ik een bepaalde systeem in zitten.

Bedankt! :+1:t2:

Is je vraag hoe richt ik een database op, of wat is het systeem in de ref nummers? Voor dat laatste kun je de vraag misschien beter naar invicta uitzetten. Voor dat eerste moet een excelletje wel voldoen tenzij je gigabytes aan data hebt.

2 likes

Invicta gaat mij hier niet mee helpen. Het gaat ook puur om die vintage modellen dus voor de jaren 80.

Je zult denk ik echt naar Zwitserland moeten en dan naar daar waar ze ooit gemaakt werden. Daar ga je dan op straat of in kroegen ( als ze weer open zijn ) op zoek naar oud medewerkers, gewoon echt ouderwets recherche werk.
Aanplakbiljetten op lantaarnpalen en dat soort dingen, ipv vermiste katten ga jij dan op zoek naar invictianen.

4 likes

https://www.ussrtime.info/

Als je een aardig voorbeeld wilt hoe zo’n lijst er uit kan zien.

Klik even op de link, en dan op “vieuw entire watch collection”. De, helaas overleden, Mark Gordon, had een prachtige database van Russische horloges aangelegd.

4 likes

:laughing::laughing::laughing::laughing: leuk idee alleen niet haalbaar​:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Natuurlijk wel op een vroege morgen neem je gewoon afscheid van vrouw en kinderen en vertrek je voor jouw missie. jij bent hiervoor gemaakt de invicta apostel.

8 likes

Ben langzaam al aan de slag. Ik ga eerst maar beginnen met mijn eigen horloges. Alleen wat als je geen referentie nummers of model naam hebt? Verder wel type uurwerk, etc? Ik heb beetje gebrek aan tijd. Misschien dat ik ook nog iets aan lay-out ga doen. :wink:
Heb hopelijk nog een lang leven voor de boeg dus ooit gaat het wel lukken.

https://www.vintageinvicta.nl/database

1 like

Lees dit nu voor de verandering aandachtig. Zal het thuis voorleggen, je hoort van me!:joy::joy::joy:

Gewoon beginnen inderdaad Kasper.
Ik heb zo’n lijstje met gegevens van mijn horloges. Waar en wanneer gekocht. Onderhoudsgegevens, die werk ik direct bij als er iets gedaan is. etc. Niet altijd zin in, maar af en toe een stukje. Toch prettig om te hebben.:+1:

1 like

Website zit leuk en interessant in elkaar, complimenten hoor :+1:

Mooie opzet van je website! Leuk gedaan hoor!

Dankjewel! Ik zal hem tzt zeker aanvullen, moet daar eigenlijk echt de tijd voor nemen. Heb je nog dingen wat ik eigenlijk echt nog zou moeten vermelden?

1 like

Ik kan zo niks verzinnen…