Ik ben in het bezit van een Tudor Pelgaos 39 M25407N.
Deze is gemaakt van Titanium Grade 2.
Op de band, sluiting en kast zitten verschillende (lichte) krassen.
Deze zou ik graag weg willen werken.
Een stainless steel horloge kan (tijdens een service) gerefinisht worden. Denk aan polijsten etc. Bij mijn lokale AD geven ze aan dat zowel Rolex als Tudor geen titanium horloges refinishen.
Wat is nu het beste om te doen? Weten jullie technieken waarmee ik dit zelf zou kunnen doen? Hebben jullie adressen die wel titanium horloges refinishen?
Misschien @Tempusuurwerktechniek
het polijsten en borstelen van titanium is niet lastig. Verspanen onder de cnc, dát is een crime, maar een schuurkrasje erop zetten of wat lichte krassen verwijderen: easy. Ik doe borstelen met diverse schuurmiddelen, o.a. de 3M schuursponsjes, een houtje met schuurmiddel erop, etc. polijsten doe ik met een vilten pad op een machine, voor als het gaat om grotere vlakken zoals de band en schakels, of de zijkant van de kast. de nare kleine hoekjes schuur ik eerst heel heel strak mét een backing, anders schuur je de scherpe randjes eraf, tot grit 3000, en dan met een kleine rotary tool met een vilten kopje, polijstpasta.
het is niet moeilijk. je moet alleen geen grote sprongen in 1 klap willen maken. kleine issues zijn eruit te werken, grote putten, daar waag ik me niet aan.
Ja dat is inderdaad heel makkelijk. Ga daarna ook even langs een horlogemaker om even te vragen wat hij van het eindresultaat vindt. Horloges van een paar honderd euro zou ik dat ook nog wel doen, maar bij een horloge van een paar duizend euro laat ik dat gewoon netjes door een horlogemaker doen.
Ik doe polijsten van metaal voor mijn werk lieverd. Heb alleen geen laser lasser anders had ik dat ook kunnen doen.
En ja, ik heb mijn werk regelmatig laten checken door horlogemakers. De grap is, veel horlogemakers zijn vakkundig in het herstellen van het uurwerk, maar niet goed in het refinishen van een kast of band.
Heel irritant, om dit te moeten schrijven, terwijl mijn vorige bericht echt prima voldoende informatie gaf, maar hey, als het je blij maakt (Y)
En je gaat ervan uit dat TS dat ook voor zijn werk doet? Excuses voor als ik wat lomp overkwam, maar niet iedereen is even handig en niet iedereen ziet dat zelf ook in.