Regelmatig (en grotere hoeveelheden) vintages laten servicen, waar?

Aangezien ik me nu echt graag wat toe wil leggen op verzamelen van oudere horloges (jaren 40/50/60 mischien nog 70).
Zo’n ‘collectie’ wil ik eigenlijk na aanschaf (of gewoon wanneer ik het na verloop van tijd nodig vind) laten servicen, maar dat gaat best nog wel in de papieren lopen dunkt me…

Hebben jullie ervaringen met juweliers/horlogemakers die gunstige prijzen rekenen voor mensen die zeer regelmatig en redelijke hoeveelheden horloges laten servicen (olie en inspectie) kwantumkorting zeg maar?

En wat is nu een goede horlogemaker/betrouwbare hobbyist in het noorden des lands (boven zwolle) waar ik voor dit idee terecht kan?

Kijk voor een lijst met horlogemakers op http://horloge.startpagina.nl. Als er een in je buurt is moet je 'm gewoon uitproberen, servicen is meestal niet zo duur.
En als je kwantumkorting wilt ben je wel heel wat van plan :slight_smile: Ik heb dan zelfs nog een stukje advies voor je omdat ik “vroeger” zelf een periode heb gehad waar er wel bijna elke dag een of andere vintage binnenkwam die nodig naar de horlogemaker moest. Mijn advies: koop voor (vaak maar iets) meer een horloge wat in betere staat is. Zeker kasten en platen met duidelijke leeftijdssporen gaan snel vervelen.