Regels en data HFLE 2026

Waarom geen Sero horloge? Ik lees veel enthousiaste reacties en het lijkt me dat er wel afspraken te maken zijn. :wink:

Ondanks dat er Netherlands op de klok staat. :slight_smile: Schrappen we dat en zetten we er HFLE 2026 neer……

5 likes

Zero zin in :man_shrugging:

2 likes

Zure bedoeling hier…

1 like

Lol sorry te weinig koffie gehad. Ik gun natuurlijk iedereen z’n horlogedroom (maar graag wel Onze Taal volgen als het gaat om de spelling).

1 like

Een mooi ander voorstel is meer dan welkom

1 like

De Nederlandse producenten zouden we hier eigenlijk wel meer moeten koesteren toch? Hoe tof is het dat we nog steeds Nederlandse merken en ondernemers hebben in allerlei verschillende prijsklassen en stijlen!

Ik denk dan ook dat goede feedback van de grote groep horloge liefhebbers hier, meer helpt dan het afbranden van hun initiatieven. Ze kunnen sowieso nooit een horloge (laten) bouwen dat door iedereen geliefd zal zijn en dat hoeft ook niet. Maar het is wel tof als ze aan de hand van onze adviezen succesvoller kunnen worden. :sunglasses:

14 likes

Zeker mee eens. Voor mij en misschien voor vele hun eerste kans om überhaupt aan zo’n leuk initiatief mee te kunnen doen. Helaas kan het dan niet voor iedereen het merk zijn dat hij gehoopt had.
Voorstellen spuien kan nooit kwaad toch. Weet niet of het merk al vast staat en anders hebben we 2027, 28, enz. nog…

1 like

Eens! Kan het horloge zeer waarderen.

1 like

Zou @Staudt niet voor iets in zijn? Dan schrijf ik me in!

4 likes

Voor de mensen die alleen maar kritiek kunnen leveren zou ik zeggen onderneem actie en start zelf een HFLE op, dit kan gewoon he.

Tot nu toe is @Brunmontagne de enige die zich heeft gepresenteerd :blush:

10 likes

Ik denk niet dat de prijs van een Staudt in het HFLE rijtje past.

Vraag dan even of ze 175 titanium YM’s kunnen leveren met een HFLE inlegvelletje in de doos. Zijn we meteen klaar met de verkiezing :grin:

Dat is gewoon één van de kanshebbers toch?

Daarover gesproken. Ik heb laatst de nieuwe fiffer van Revelot gehad. leuk merk met een aantal aansprekende modellen, goede kwaliteit voor een schappelijke prijs, en hele leuke creatieve special editions. Als dit mensen aanspreekt wil ik wel eens (in overleg met fifferkoning @marnixmoed ) kijken wat er mogelijk is bij de mensen van Revelot? Het idee kwam ook al eens in me op toen de fiffer voor het eerst werd geïntroduceerd namelijk, en als het aanspreekt… Bij deze een linkje naar hun site, een paar foto’s voor de sfeer en een polltje om interesse te peilen voor dit idee:

De Revelot fiffer vind je hier: vanaf post 148

• Ja, hier wordt ik wel enthousiast van!
  • Nee, aan een Revelot HFLE zou ik niet mee doen
0 stemmers
2 likes

Er zijn er meer geweest, echter trekken ze zich terug op het moment dat niemand het lijkt te waarderen dat ze meegenomen worden in hun passie. Begrijpelijk… je gaat zelf ook geen tijd steken in een relatie die nergens heen lijkt te gaan.

En of er dan genoeg realistische animo komt.

2 likes

Het probleem is dat mensen zelf ook niet afgebrand willen worden. Laat staan het hele geregel wat erbij komt kijken.

Ik denk dat bijvoorbeeld Hanhart, Meistersinger, Sinn, Junghans, Méraud, Zeppelin, Geckota, Hemel (eigenaar is Amerikaan met Nederlandse roots), best opties zouden kunnen zijn. En ik las ergens: ook Christopher Ward biedt custom made aan vanaf 25 stuks.

Maar je moet ook de prijs in de gaten houden. Boven €1000 haken veel mensen af denk ik. Of misschien is ondertussen die grens iets verlegd. Maar veel meer moet het niet worden.

2 likes

Die foto is wel mega lekker zeg!

3 likes

Ik zou niet weten waarom niet. Het is een prachtig merk. Maar nogmaals: de prijs zal niet passen.

1 like

Op die duikers na zou ik meedoen bij Revelot. Mooie horloges.

Mooi hoor deuze

8 likes

Dan kun je dit linkje ook wel waarderen denk ik :slight_smile:

Ja ik trek ook naar die flieger case. Maar ze hebben best wel wat te bieden. Die fiffer die ik heb getest was echt prima in orde qua kwaliteit. En qua prijs denk ikl dat het goed onder de 1k moet kunnen. Alles bij elkaar lijkt het me best een goede kandidaad. Maar we gaan het zien of er voldoende interesse gaat zijn

3 likes

Wat ik wel gek vind is dat we hier zitten te brainstormen en dat er een topic is waarbij zowat de Brunmontagne al klaar is als HFLE26.
Ik vind zoals al eerder gezegd is niet dat BM wéér een
HFLE moet maken. Dat lijkt mij geen optie. Maar goed. Wie ben ik?

5 likes

Ik volg dit ook niet helemaal. Vind bijvoorbeeld de Angelier ook een mooie optie.

Edit: ik volg het nu iets beter, er is verder ook niks voorgedragen/ gestart dus nog maar 1 topic wat echt verder gaat als kanshebber.

Kan nog een ander merk bijkomen natuurlijk.

2 likes