Kende ik nog niet maar zeker mooi. Alleen de prijs…
Tjah, BM wil graag horloges verkopen natuurlijk. Ik vindt het eerlijk gezegd wel ietwat questionable dat (vertegenwoordigers van) merken zelf een pitch kunnen doen voor een HFLE. Dat lokt een beetje uit dat er verkapte commerciële topics komen. En de charme van de HFLE is naar mijn idee dat het initiatief vanuit het HF komt.
Niets ten nadele van BM natuurlijk, snap dat hij gewoon graag weer en HFLE zou doen.
@Jur weet jij of hier wel eens over is nagedacht in het verleden?
Inderdaad.
Ik heb even getwijfeld of ik hier op moet reageren. Maar ik ga het toch doen… Ik snap je punt volledig, en dat is ook totaal niet de inzet van een project als dit. Je hebt (denk ik) geen idee hoeveel tijd/energie/moeite en risico er in dergelijke projecten kunnen zitten.
Uiteraard wil ik graag horloges verkopen. Maar daar zijn legio andere opties voor. Je kunt ook merken benaderen met de vraag of ze een bestaand model willen uitbrengen met een andere kleur wijzer/wijzerplaat of wat dan ook en dat willen om dompelen naar een special voor HF. Super leuk natuurlijk…
Ik probeer juist met iedereen samen hier iets speciaals te bedenken. Het vorige HFLE project was een compleet nieuwe kast. Ik moest, om 50 stuks HFLE te laten maken, 500 stalen kasten laten maken en 900 stalen banden om dat project überhaupt vorm te kunnen geven. Als je een grote speler bent is dat allemaal prima, voor mij persoonlijk is dat best spannend kan ik je vertellen.
Ook dit HFLE traject brengt veel risico’s met zich mee maar ik vind het gewoonweg erg leuk om te doen. Ik zie veel reacties hier voorbij komen waarbij ik het idee heb dat er geen idee is wat er achter de schermen speelt om dit überhaupt te kunnen voorstellen. Prima natuurlijk als je graag zo naar de horlogewereld kijkt. Maar het is allemaal niet zo vanzelfsprekend als het lijkt.
Oefff… sexy!! ![]()
Thanks. Heel tof om te zien inderdaad.
Budget denk ik. Niet iedereen heeft een paar duizend euro klaar liggen voor een spontaan ontstane HFLE.
En dat terwijl je volgens mij midden in de intro fase van die Ambassador zit, toch? Dan vind ik dat wel bewonderenswaardig. ![]()
(En voordat mensen denken dat ik aandelen in BM heb… not at all!) ![]()
De beste stuurlui staan aan wal en hebben zelf nog nooit gevaren… ![]()
Benieuwd of deze luiden zelf iets gaan regelen mbt een HFLE maar weet het eigenlijk al: nee, gaan niets doen. ![]()
Hi Pascal, prima dat je even reageert hierop. Ik benoemde jou ook specifiek natuurlijk. Iets kort door de bocht misschien, maar mijn punt was meer dat het commerciële uitingen uitnodigt wanneer je voorstellen van merken zelf toe staat. En daarbij zou het een soort ongelijk speelveld kunnen creëren waardoor in de toekomst initiatieven van leden die er ook heel veel tijd in steken geen echte kans meer maken. Ik weet niet of het voor iedereen op gaat, maar zelf heb ik een aardig idee wat dit soort dingen aan tijd vreet aangezien ik altijd wel iets van een side project heb lopen
. Dat je bereid bent die tijd te investeren en zelfs verder te gaan zoals je verteld is natuurlijk alleen maar te waarderen. Maar het lastige is natuurlijk dat jij hierin twee petten op hebt. Voor andere commerciële partijen die minder betrokken zijn zal het punt wat ik wilde maken wellicht wat helderder zijn.
Helemaal niet erg, immers zit niet iedereen op deze stoel ![]()
Uiteindelijk komt het altijd neer op een stemming. Dus de leden hier hebben alle vrijheid/gelijkheid om te stemmen op wat men wil. Dat betekent dus voor iedereen die een voorstel indient een risico dat al je tjid en kosten (in mijn geval, want ik moet mensen vragen designs uit te werken) dat jouw project het niet wordt.
Bedankt voor het feit dat je inziet dat het veel inzet en tijd vergt. Leuke projecten als dit kosten je inderdaad erg veel tijd. En aangezien het om horloges gaat, en dat veelal in de vrije tijd van menigeen speelt die er niet dagelijks mee bezig hoeft te zijn, is dat dus veelal avonduren. Ik doe het graag.
Klopt. Maar dat betekent (en ik spreek spreek denk ik niet alleen voor Brunmontagne hier) dat je tienduizenden Euro’s moet investeren in een project dat je maar een fractie zal opleveren. Of je moet per stuk gaan produceren, maar dat ga je echt niet terugverdienen.
Ik laat het even hierbij want anders wordt het wat offtopic denk. Maar nog een laatste gedachte los van HFLE…
Heb je er wel eens aan gedacht om het om te draaien? Je zou het creatieproces van jouw vorige HFLE kunnen gebruiken om een nieuw model te ontwikkelen. Soort crowdsourcen / crowd collab van je productontwikkeling. Met de toegevoegde waarde dat een model ontwikkeld in samenwerking met liefhebbers een grotere kans heeft op succes. Lijkt me wel een leuk creatief concept.
Bedankt! Er lopen op dit moment inderdaad veel verschillende projecten en daarnaast zitten we midden in een grote verbouwing van ons huis (waar we zelf veel doen). Dus ja het is soms wat veel haha. Maar Brunmontagne is nog steeds het leukste wat ik kan en mag doen. Dus ik koester dat.
Haha je mag altijd bellen voor een creatieve suggestie, maar er is niks te koop
.
Hahaha klopt helemaal. Maar het is ook wel erg makkelijk om veel te roepen op een forum. Niks mis mee ook en over het algemeen negeer ik dat. Maar soms kan het denk ik geen kwaad om inzicht te geven over wat zoal bij komt kijken, en dat geldt niet alleen voor mijn positie.
![]()
Hoi Ronald, je vraagt dus dat het initiatief vanuit het HF zou moeten komen. Nu kan ik je zeggen als lid van het HF dat ik tegen Pascal zei “misschien moet je eens contact opnemen met @Jur of het niet mogelijk is of jij niet nog eens een HFLE zou mogen maken”. Dus simpel gezegd, Pascal was daar eigenlijk nog helemaal niet mee bezig maar vond het idee wel heel erg leuk. Dus het initiatief kwam dus in eerste instantie helemaal niet van Pascal, maar ik vroeg hem dus of het niet iets voor hem zou zijn.
Ik weet dat jij het niet ten nadelen van BM aan Jur vraagt, maar ik vind dat ik het toch even gezegd wil hebben dat het initiatief vanuit een lid (lees mij) kwam en dat Pascal het opgepikt heeft en dit doorgesproken heeft met Jur. Geloof mij Ronald, hier gaat Pascal echt niet rijk van worden, en ik vind het leuk dat hij de handschoen heeft opgepakt en een risico durft te nemen.
Alles behalve geklets, dit werd door Ferry 23 dagen geleden al geopperd tijdens de themaweek HFLE. Lang voordat er sprake was van een HFLE 2026
Horloges toch?
top idee ![]()
Maar de bespoke CW dan? ![]()
Ik snap de consternatie niet.
Wil je je niet inschrijven op de Brunmontagne? Laat je het topic lekker links liggen.
Wil je toch heel graag dit jaar een HFLE? Dan ga je als een razende Ronny aan de slag om dat op poten te zetten met een merk en ontwerp naar jouw goesting.
Dan zijn alle smaken toch voorbij gekomen?
En er is niemand die die andere merken verbiedt om ook zelf een pitch/topic te maken ![]()