Regels en data HFLE 2026

Dat dus. Het gingen niet om BM specifiek maar om dat het wellicht niet wenselijk is dat commerciële partijen de HFLE gaan gebruiken als verkoop tool. Ik twijfel er niet aan dat dit in het geval van BM niet op gaat, maar in bredere zin kan dat wel zo gaan.

Daarbij was mijn initiële vraag aan Jur alleen of hier al eens over nagedacht is. Ik probeer het niet in een richtinggevend duwen. Als er bijvoorbeeld al eens eerder over gesproken de conclusie was dat het wenselijk is dat merken met hun eigen pitch kunnen komen is dat ook prima. :man_shrugging:t3:

Maar ik stel voor om deze discussie los te koppelen van BM. Want daar ging het al niet om en het daar steeds over hebben helpt niemand denk ik.

2 likes

Ik weet het niet hoor. Zou dit nou echt een succesvolle verkooptool zijn?

Je moet hier het gesprek aangaan met het halve forum van wie meer dan de helft onrealistische verwachtingen heeft van meteoriet platen tot titanium kasten.

Dan moet je wellicht nog, na al dat voorwerk, een verkiezing winnen. Als je deze verliest is al dat voorwerk al verloren kosten.

En dan verkoop je wellicht een horloge of 60. Ik denk niet dat je daarmee met vervroegd pensioen kan. En je had die tijd ook in andere vormen van productontwikkeling en marketing kunnen stoppen.

Anyway. De zuurgraad en toxiciteit in dit topic alleen al zouden mij wel 3x doen nadenken of ik dit op me zou willen nemen. Chapeu voor degene die dit wel willen doen.

17 likes

Je hebt dit redelijk goed beschreven, je kan niet iedereen tevreden stellen. Maar goed ook anders zouden we allemaal met het zelfde horloge rond lopen. (zou de nieuwe HFLE wel makkelijker te selecteren zijn)
Vind zelf dat Pascal Bruinenberg er al met lekker veel passie in zit. Altijd leuk om te zien.

9 likes

Ik doe sowieso mee met de officiële Brunmontagne HFLE 2026! Kijk uit naar de Ambassador met bijzondere stenen plaat :smiley: :kissing_heart:

2 likes

Daar gaan we ons maar op richten, bedankt! :slight_smile:

Leuk om te horen, bedankt! :slight_smile:

Haha kijk dat hoor ik natuurlijk graag! Bedankt! :slight_smile:

2 likes

Zeker wil ik @Brunmontagne niet in de weg zitten, maar ik wil ook wat bijdragen indien interesse.

Horlogeforum X Fortis

In 2005 is er voor een “HFLE” Fortis Flieger Date gekozen.
Bij deze zou ik de huidige Fortis Flieger voor willen stellen als mogelijke kandidaat voor de “HFLE2026” editie.

2026, 100 jaar nadat dit merk startte met het produceren van John Harwood’s innovatie: het automatisch uurwerk.

Voorbeeld van een custom made Flieger: Aangepaste wijzerplaat met opdruk, gele secondewijzer enzovoort

• 20 ATM
  • recycled steel
  • slideclasp
  • 5 jaar garantie ook op waterdichtheid
  • 2e tijdzone

Een voorbeeld van een andere samenwerking, dit keer met Fratello Watches:

IMG_4079

En met het Swiss Air Force “PC-7-Team”

55 likes

Ook heel mooi!

1 like

Bel canto? :wink:

Nice !

1 like

Ik had ook lang in t achterhoofd om te kijken of ze interesse hebben om hun military/flieger model in n Damascus kast te gieten en n meteorieten wijzerplaat op te gooien en ipv lume blokken, gewoon mooie opgelegde indexen of sandwich lume.

Voor 1 stuk Fiffer moeilijk haalbaar, maar wellicht in kleine oplage v 50/>?

@R_B mijn zegen heb je :wink:

5 likes

Zo te lezen zijn er zat mooie ideeën die geopperd worden. Benieuwd welke concrete voorstellen er gaan komen.
Ik wacht nog even af of ik daadwerkelijk mee wil doen maar een small seconds zou mijn voorkeur hebben.

Ik vind het wel bijzonder in ieder geval dat mensen hun tijd willen steken in dit initiatief, wordt gewaardeerd!

2 likes

In het verleden heb ik het HFLE 2002 traject gedaan met @Omanido, dat was het horloge van Pook watches.

Het was ontzettend leuk om te doen, maar het was veel werk, een grote verantwoordelijkheid en op het forum was het soms op mijn toetsenbordtong bijten.

Het leuke van een HFLE is namelijk ook het ingewikkelde. Dat proces van meedenken en meningen geven. Geschreven tekst is op verschillende manieren te interpreteren en kan wat hoekiger overkomen. Waar sommige leden soms lomp zijn, heeft het daar bij anderen de schijn van.

Het zou goed kunnen dat mensen wel even nadenken voordat ze, naast alle moeite en verantwoordelijkheid, beslissen om met een voorstel te komen.

De Pook ligt hier in een la en krijgt weinig draagtijd… IJzersterk horloge, prima design, maar net niet helemaal fantastisch. Maar in het blauwe zul je die van mij nooit zien, daarvoor is het verhaal erbij te mooi.

Ik wil het wel weer een keer doen, maar ik zou dan (weer) met een zo goed als hapklaar ontwerp komen. Voor nu heb ik geen tijd en ook geen goed idee, wie weet kom ik een ander jaar weer met een voorstel.

Maar wat ik iedereen wel wil meegeven is met een beetje gevoel te reageren. Wees je bewust van dat er veel inzet zit achter de voorstellen en dat je je mening ook op een nette manier kunt overbrengen.

Op naar mooie HFLE voorstellen!

43 likes

@Janszoon , was dat HFLE 2002?? Ik denk, dat het of 2020 of 2022 is geweest!

1 like

2022! Typefoutje!

1 like

Leuk om te zien dat er best wat interesse is in een HFLE van Revelot, maar ik ga er toch niet mee aan de slag. Ik had er wel zin in maar na er nog eens over nagedacht te hebben haak ik toch af. Zoals door anderen ook wordt aangegeven gaat er veel werk in zitten voor er een keuze gemaakt gaat worden. Omdat ik dat werk in coördinatie met een producent in een ander werelddeel zou moeten doen denk ik dat de kans van slagen tegenover inmiddels twee bedrijven die zelf een pitch doen wel erg klein is. Dus dat nodigt niet echt uit om zelf een initiatief te starten.

Dat gezegd hebbende hoop ik van harte dat de HFLE dit jaar weer een doorslaand succes wordt en alle betrokkenen er heel veel plezier aan gaan beleven!

4 likes

Nu maar hopen dat de kroppen sla en rotte tomaten me niet om de oren vliegen. Frederique Constant? Een Highlife 39mm of de 40mm kast die ze voor de Manufacture Moonphase gebruiken? Kom je uit op iets tussen 2250 en 3500 EUR (misschien?)…de kleuren crème en rood van HF is te doen…

Ze hebben in 2020 iets gedaan met Red Bar. Frederique Constant Highlife RedBar Limited Editions

6 likes

Vond zelf de FC Highlife Worldtimer AMSTERDAM editie wel wat. Net een tikje buiten mijn budget

1 like

Zeker interesse!
Hoewel ik mijn Fortis horloges tegenwoordig amper nog draag (ben wat afgeleid door andere Zwitserse merken), heb ik nog altijd een groot Fortis hart/zwak.
Dus mijn support heb je voor dit mooie merk :muscle:.

3 likes

Lijkt mij heel gaaf!

1 like

Wordt gewaardeerd :blush:

1 like