Uhm nee. Je moet nog altijd opletten dat je niet je privégegevens afgeeft (zodat ze contact op kunnen nemen als je horloge gevonden is) aan een website die die data verkoopt, slecht beveiligt of misbruikt op andere wijzen die je nu voorziet.
Nooit zomaar gegevens ergens afgeven, zeker niet waaruit blijkt dat je een Rolex (of meer, of Patek’s) kan betalen.
Ik ben niet echt overtuigd. Al die commerciële registers geven in mijn ogen enkel versnippering. Ze lijken me erg fraudegevoelig, ik zou niet weten hoe iemand kan controleren of een horloge wel/niet van jou is. Daarbij is de informatie die je afgeeft ook nog goud waard voor kwaadwillenden.
Daar ben ik niet bij, want ik heb geen pentest gedaan. Ik heb de code niet geschreven en ik ben in geen wijze betrokken bij dit product. Dus ik ben er niet bij.
Ik zie wel iemand “wijzen” naar een website waar zogenaamd Politie en Justitie naar zou kijken. Dat is iemand op een forum met een trustlevel van 1, die dus weinig op het forum komt.
Ook staat er onjuiste claims op de website, dat ik als persoon aansprakelijk gesteld zou kunnen worden voor het kopen van gestolen waar. Dat is pertinent niet waar. Dat is alleen in het geval je kunt twijfelen over de herkomst als privé-persoon. Bijvoorbeeld omdat de prijs wel erg gunstig is, de verkoper heel graag cash wil en zelf dan nog ligt de bewijslast bij justitie om dit vast te stellen.
Verder is de website zelf niet binnen de wettelijke verplichte kaders opgesteld. Zo dient officieel altijd een KVK en BTW nummer terug te vinden zijn en de algemene voorwaarden.
Daarnaast is er geen enkele link terug te vinden van de politie of justitie dat ze dit erkennen en/of gebruiken. Wel dat ze Stop Heling gebruiken.
Kortom, dit lijkt me eerder een frauduleuze website dan daadwerkelijk een hulpmiddel die me mijn gestolen goederen terug levert.