Ik zag laatst dat een forumlid een topic starte van zijn gestolen horloges. Deze werd vrij snel gesloten door de moderator, omdat dit tegen de regels is.
Begrijpelijk, regels zijn er niet voor niets.
Het is wel toegestaan om te vermelden (wat ik zelf niet wist), maar wel nuttig kan zijn voor wie dat overkomt).
Er is een “Gestolen Objecten Register punt NL”, waarin de Politie en Justitie ook in raadpleegt. En niet alleen voor horloges.
Dus bij deze en hopen dat men daar geen gebruik van hoeft te maken.
Is dit een cryptische omschrijving voor een link? Gewoon even toevoegen lijkt me…
Denk dat topicstarter nog geen link kan/mag toevoegen?
… dat is een commercieel initiatief, van iemand die probeert een register op te zetten.
Hoe weet je dat? De politie werkt namelijk zelf met:
Als je naar dat “register” gaat, dan kan je er een en ander over lezen.
Het lijkt me een goede aanvulling.
Heb ik natuurlijk gedaan en op basis daarvan mijn bovenstaande reactie gegeven.
Ik vind een officieel overheidsregister zelf wat fijner.
Weet ik zeker dat ik niet geflest wordt, bijvoorbeeld ook door iemand die beweert dat er iets gejat is terwijl er geen aangifte van is, of dat ik ineens reclame(tracking) krijg. Maar ieder zijn ding … 
Ik weet overigens zelf - helaas uit eigen ervaring - dat stopheling goed registreet, dus vooral (ook) raadplegen als je twijfels hebt.
Uiteraard en zie het ook als een aanvulling. Evenals andere sites waarbij je je verhaal kwijt kan bij oplichting, diefstal etc.
Goed initiatief
Dit soort particuliere registers lijken me een uitstekend middel om iemand zwart te maken. Gewoon gekochte horloges als gestolen aanmelden, kan je lachen?
Hoe wordt dit voorkomen? Lijkt me handiger om dit soort registers alleen via de overheid te laten lopen.
Onzin. Kan met de “Overheids” sites ook.
Diegene die daar misbruikt van maakt, is ziek van geest en wint daar niets mee. Integendeel zelfs.
Bovendien heb je een moderator die daar op let.
Niettus … 
Althans niet met stopheling.nl. Dat register werkt nl. op basis van aangiftes. Zaken die als gestolen worden opgeven tijdens de opmaak van een proces verbaal worden in dat register gezet, door de politie. Dat is wel een beetje een drempel als je de boel wil flessen.
Even een vraagje tussendoor @Panswiss, wat is jouw belang bij de GOR website? Ben jij er moderator …
Je deed het toch, maar dan zonder de .nl

Er is ook een app “Stop Heling”.
Yeah!
Van de Nationale Politie … 
Voor de derde maal, het is een nuttige aanvulling.
En als je aan mij vraagt wat voor belang er ik in heb…. Niks, natuurlijk. (domme vraag, trouwens). Zo de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Doe er wat mee, of niet. Boeit me niet.
Voor diegene die het overkomt, is alles waard.
Dat valt wel mee hoor. Ik vroeg het me gewoon af. Misschien ben je wel de eigenaar. Dat zou toch kunnen? Heb ik verder geen waardeoordeel over. Als jij zo’n commercieel register zou willen exploiteren, doen! Er zijn genoeg mensen die erop vertrouwen ipv. de officiële instanties. Handel. Oh enne ‘niets is gratis’. Data is handel …
Deze had je even verkeerd ingeschat.
Geeft niks. 
Zeker! Als gezegd, ik heb zelf al eens een diefstal gehad en ben blij dat de spulletjes keurig in een betrouwbaar openbaar register terecht zijn gekomen nav. mijn aangifte. Niet dat 't helpt, want ûh … wat is gejat was financieel gezien weinig waard en ligt daarom waarschijnlijk al jaren ergens in een vijver. Tja. 
No hard feelings 
. Maar maar aan suggestieve woorden, heb ik niets mee.
De genoemde registers, zijn inderdaad goed. Maar als slachtoffer pak je alles aan wat maar mogelijk is om het zo breed mogelijk bekend te maken. Met als doel de dief of heler in het nauw te drijven.
Helaas, meestal met zeer weinig bevredigend resultaat.