Registreren op het Uhrforum; verdammt schwer, oder nicht!!!

Had ik ook last van maar sinds de laatste update(ook op de phone) vind ik het een stuk makkelijker…

1 like

Ik word altijd een beetje verdrietig als dit topic weer gestart wordt en ik vind het "ziemlich unhöflich " richting HF en degenen die zich inspannen alhier. Waarschijnlijk is dat niet zo bedoeld.

Het is er vooral leuk plaatjes kijken.
Er is wat meer variatie.
Ik heb er ook al het een en ander gekocht.
Verliep allemaal heel netjes.
Maar HF blijft natuurlijk Nr 1 :smiley::+1:

1 like

Daarvoor hoef je niet te registreren :wink:.
De wens om geregistreerd te raken gaat volgens mij in 99,99% van de gevallen louter om toegang tot de marktplaats. In zoverre qua bijdragen dus geen concurrent voor HF

1 like

Een foto van jezelf in uniform meesturen doet het altijd goed daar.

1 like

1 like

Deze tekst heb ik destijds van ons Horlogeforum geplukt, en bewaard.
Het werkte uitstekend:

Beste forumleden,
Recent zie ik vrij veel leden die hulp zoeken, met betrekking tot (registratie) UhrForum.de1.
Ik begrijp dat velen niet geaccepteerd worden als lid, door de Duitsers… Ze hebben een nogal streng deurbeleid… Wij willen er graag lid worden, al is het maar omdat er een gigantisch aanbod is van gebruikte horloges.
Wat moet je doen om geaccepteerd te worden?
1.Het bericht in goed tot zeer goed Duits schrijven, anders ben je sowieso kansloos
2.Sommigen hebben het bericht in het Engels geschreven, en zijn ook geaccepteerd, hierover wisselen de ervaringen
3.Vragen die zij stellen, in meer dan één zin beantwoorden. Twee zinnen en een goede motivatie moeten voldoende zijn. Een korte beantwoording van hun vraag accepteren zij niet!
Hieronder de vragen die de Duitsers stellen:
1.Waarom wil je lid worden van het UhrForum?
2.Wat verwacht u van ons forum?
3.Wat kan je zelf bijdragen? (Kennis, vaardigheden, enz.)
De regel hierbij is: De vraag goed lezen, twee keer nadenken over hoe je hem beantwoordt, en vervolgens zorgen dat je beantwoording in goed Duits vertaald is.
Voorbeeld
Een beantwoording die al verschillende mensen heeft geholpen lid te worden:

  1. Uhrforum ist ein bekanntes und respektiertes Forum. Ich möchte an den Diskussionen teilnehmen und möchte gerne dazu beitragen.
    2.Ich erwarte von UhrForum ein Forum, wo ich von anderen lernen kann und wo andere von mir lernen können. Das alles mit viel Leidenschaft für Uhren.
    3.Ich kann Folgendes beitragen: Ich besitze ein großes Wissen über mechanische Uhren. Außerdem versuche ich selbst Uhren zu reparieren und möchte meine Erfahrungen mit anderen Forumsmitgliedern teilen.
    • Vervolgens netjes aflsuiten, bijvoorbeeld:: Ich danke Sie herzlich fur Ihre Zeit.
    Als je vragen hebt, gewoon stellen hier. Ik wil je altijd helpen je beantwoording in fatsoenlijk Duits te vertalen
    .
    Succes!
2 likes

Ook 2x geprobeerd in het verleden. Echter als je registratiel iedere keer geweigerd wordt… met de reden ldat hij ‘niet voldoet’ heb ik weinig zin om me tussen die azijnzeikers te begeven

Duitser zijn altijd al streng geweest, toch?:sweat_smile:

Es ist gelungen…STRG-C und STRG-V uit de openingspost…

Gratuliere!! :+1: Meine ehrste Anmelding ging auch nicht, jedoch meine Zweite war gut und bin schon einige Zeit Mitglied. Normalerweise bring ich jeden Tag etwas im Uhrencafé: “Welche Uhr tragt ihr heute?” (Und hab viele Reactionen darauf) Mein Sumo kam auch leicht benützt aus Süd Deutschland. :blush:

1 like

Proficiat ! Ik heb alleen maar een keer gevraagd, en als franstalig heb ik echt mijn best gedaan om werkelijk echt goede Duits te schrijven, maar ik werd geweigerd.
Daarna hebben jullie mij hier aanvarden sinds mijn voorstelling. :slight_smile:
Merci à vous !

5 likes

Het is precies dit zinnetje. Dat is essentieel.

Deze mentaliteit zorgt er o.a. voor dat we bepaalde mensen aanduiden als taalnazi’s en niet als taalsaudi’s of mierenneukers o.i.d. En terecht. Duitsers vragen er om!

Je hebt gelijk TimeLapse; iemand op taalvaardigheid afwijzen, zeker gezien de context van een dergelijk forum, gaat veel te ver, maar als ik ook mag generaliseren: Duitsers zijn in het algemeen genomen strikter, maar ook beleefder. Nederlanders wat minder precies, maar kunnen ook wat lomper zijn.

3 likes

En die fiets. daar moet je ook niet over beginnen.

2 likes

Ik doe geen moeite meer…

Deutsche grundlichkeit…
Griezelig…

1 like

Tsja, in het Duits schrijft men zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter. Best makkelijk als je er even op let en soms is autocorrectie wel! handig.

1 like

Een uitwedstijd tegen Duitsland blijft altijd moeilijk.:wink:

Thuis ook zo te zien…

Ben toch wel blij met onze Kupperbusch vaatwasser (eigenlijk een Bosch), de vorige, een Candy (Italiaan) was een POS. (en dat is Engels). Duitse auto’s hoef ik niet meer zo nodig, die heten alleen maar gründlich, maar gaan net zo goed kaputt als Franse en Italiaanse. Daarom lekker rijden in de Japanse BMW: Honda. :grin:

On topic: Er zijn genoeg Engelsschrijvende leden op het Uhrforum, vaak Oost Europeanen en die zijn blijkbaar ook gewoon lid. Misschien moet je het gewoon in het Engels proberen.

2 likes