Registreren op het Uhrforum; verdammt schwer, oder nicht!!!

De toelatingsprocedure voor het Uhrforum is Gründlich. Men dient een aantal vragen te beantwoorden. Korte antwoorden zoals: Ik ben geïnteresseerd in horloges, worden niet geaccepteerd. Ook slordige interpunctie en taalfouten bij de aanvraag, wordt afgestraft.

1. Warum möchtest du im UhrForum Mitglied werden?
2. Was erwartest du von unserem Forum?
3. Was kannst du selbst beitragen? (Wissen, Fähigkeiten, etc.)

Diese Erklärung ist unsere Basis für die Entscheidung der Freischaltung.

Kurze Erklärungen wie “Infos zu Uhren” oder “Interesse an Uhren” genügen nicht.
Wer auf Interpunktion, Groß- und Kleinschreibung verzichtet, wird ebenfalls nicht aufgenommen.

Toch wilde ik om bepaalde redenen graag lid worden van die club. Echter wat kon ik als leek op het gebied van Armbanduhren bijdragen en over welke vaardigheden beschikte ik? Laat ik het proberen, dacht ik en schreef:

Hallo, ich bin Niederländer und Uhrenthusiast. Ich besuche dieses Forum regelmäßig aus Interesse. Heute sah ich eine Werbung von einem Teilnehmer, der eine Uhr verkaufte, aber ich kann nur antworten, wenn ich Mitglied bin.

Mein Deutsch ist ziemlich schlecht, sicherlich in Bezug auf Interpunktion, Gross- und Kleinschreibung und auch in Anbetracht der Anforderungen 1,2,3 erwarte ich keine Zulassung.

Trotzdem mit freundlichen Grüßen,

Demian

Dat mijn Duits tamelijk slecht is, is wat overdreven maar bewust zo geschreven en ook de rest van die zin is meer ironisch en ietwat deemoedig, maar het de toon die de muziek maakt; vooral bij Duitsers.

Enige uren later kreeg ik de volgende e-mail:
Das Konto, das du bei Uhrforum registriert hast, wurde nun genehmigt. Du kannst nun unsere Seite als registriertes Mitglied besuchen.

Overigens, het horloge was reeds verkocht; verkauft had ik gemist, maar ik ben lid van die club :wink:

14 likes

Gefeliciteerd ?

2 likes

Toch een goede entreetekst @demian . Onlangs ook lid geworden met iets gelijkaardigs.
Een gemiddelde post daar schrijven duurt toch net wel iets langer dan hier iets schrijven.
Mijn eerste gezochtpost daar heeft wel nog geen succes gehad. Integendeel, al bijna opgelicht. Hoera voor horlogeforum. :smiley:

1 like

Ich habe mir noch niemals die Mühe gegeben mich auch auf dem Uhrforum zu registrieren … habe jetzt schon keine Probleme mein Uhrenkonto zu leeren :stuck_out_tongue:

Maar serieus … ik moet me ook maar eens aanmelden … morgen weer op weg naar Duitsland trouwens (voor werk).

1 like

Overigens, gezien het feit dat Duitsland een van onze belangrijkste handelspartners is, en men er prijs op stelt dat zakenrelaties de taal beheersen (of in ieder geval moeite doen), vind ik dat er in Nederland wel eens wat meer aandacht aan de Duitse taal besteed mag worden! Voor velen is het toch Engels, dan een hele tijd niks, en dan een beetje “Vakantieduits” en/of Frans.

Hand in eigen boezem … in het Engels en Duits kan ik me prima redden, maar mijn Frans is helaas abominabel.

1 like

Dat vakantieduits heeft de handelsrelatie dus niet echt in de weg gestaan :wink::+1:

2 likes

:wink:

Op vakantie doe ik meestal geen technische workshops :stuck_out_tongue:

Mijn Duits is natuurlijk wel beperkt (net zoals mijn Engels) … op mijn vakgebied goed genoeg om voor een groep te staan, of met relaties te corresponderen, maar een opstel over een algemeen onderwerp wordt al een stuk moeilijker :wink:

1 like

Ik begrijp het voor Uhrforum maar een Duitser die erop staat dat een Nederlander Duits spreekt in plaats van Engels, is arrogant. Ik verwacht immers ook niet dat hij Nederlands spreekt. Engels is een mooie gulden middenweg. Dan heb ik het dus over zakelijke relaties. Als je op vakantie bent dan mag je inderdaad best moeite doen.

1 like

Ik werd helaas niet toegelaten, staan soms mooie horloges op, misschien pik ik je tekst wel :slight_smile:

1 like

Engels was waarschijnlijk geen probleem geweest.

Klopt, heb mij ook in het engels ingeschreven. Geen problemen gehad, en de tekst was ook niet bijster uitgebreid overigens.

Ook hier lukte de inschrijving. Waar ik in het begin Uhrforum nog wel bezocht ben ik echter afgehaakt ivm de onoverzichtelijkheid van de site. Misschien een beetje off topic, maar dat terzijde :wink:

1 like

Ik ben gewoon lid, en heb er zelfs referenties, maar onzin om te zeggen dat dit moeilijk is. Als je geen Duits spreekt wordt het lastig idd, maar dan heb je er ook niets te zoeken.

1 like

Mjah, een Engelsman verwacht ook dat jij Engels spreekt :wink: En zeker tot een paar jaar terug was het in Frankrijk lastig zaken doen (zelfs bij banken) wanneer je geen Frans sprak … ik zorgde altijd dat ik samen met een Belgische of Franse collega was.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het in Duitsland (en Oostenrijk) erg op prijs wordt gesteld wanneer je Duits spreekt. Als het gaat om de keuze tussen jou of een ander kan je dat net een streepje voor geven.

2 likes

Ik weet niet zeker of je hiermee de topic aanhef bedoeld Registreren op het Uhrforum; verdammt schwer, oder nicht!!! , maar die zin is bewust wat sterk aangezet met de bedoeling dat ik mijn verhaal daaraan kon ophangen.

Als je de moeite niet wilt nemen om daar Duits te spreken, of het simpelweg niet kunt, moet je er lekker wegblijven. Het is een Duits forum, en dan is de voertaal Duits. Heeft niets met arrogantie te maken. De moderne Duitser is tegenwoordig gerust bereid om Engels met je te mailen, maar waardeert het enorm wanneer je eerste berichtje naar hem/haar in het Duits is.

2 likes

Engels is veel meer te beschouwen als mondiale taal dan Duits. Voor twee mensen die elkaars voertaal niet spreken, is Engels vaak de gemene deler.

:slight_smile:

1 like

Kwatsch ! Mijn vorige werkgever doet al tientallen jaren zaken in Duitsland, koopt daar ook bedrijven, en de enige taal is de taal van de euro. Wel duitssprekende vertegenwoordigers, maar verder niemand, nergens voor nodig. De jongedame die laat betalende klanten afbelt om ze te manen ‘spreekt’ twee zinnen Duits : Sie mussen zahlen ! en Whan gehen Sie zahlen? Dit hoor je haar steeds snauwen als haar deur open staat. De Duitsers hebben vooral waardering voor onze lage prijzen en de rest ist Wurst.

Jaar of twee geleden werd ik heel snel geaccepteerd en mijn Duits is behoorlijk unter die maat :joy: Waarschijnlijk ben ik er per ongeluk doorheen geglipt.

whatever-you-do-dont-mention-the-war

10 likes