Rego sports watch 50'er jaren?

Ik heb dit horloge bij mijn oma in huis gevonden. Het is naar mijn idee identiek aan een Rego sport telemeter horloge uit de jaren vijftig (htt p s://w ww.wilberforcewatches. com/products/rego-telemeter), maar het woord ‘Rego’ lijkt van de wijzerplaat te zijn gekrast. Ook het woord ‘antimagnetic’ staat er niet op. Wat zou daarvoor de reden kunnen zijn? Daarnaast, wat is zo’n horloge waard? Hij loopt maar is niet in erg goeie conditie.

Als iemand wat meer informatie heeft over dit type horloge is dat ook erg welkom!

1 like

Weinig, denk aan tientjes, doorgesleten doublé, glas kapot, bekraste plaat, aan de oosities can de subcompaxen te zien goedkoop uurwerk dat onderhoud nodig heeft.

Als het een leuke waarde voor je heeft kun je er wel nog wat leuks van laten maken,maar dat kast je meer dan de geldelijke waarde ooit gaat zijn.

1 like

Inderdaad een goedkoop penanker mechaniek, vaak ook in de vergelijkbare Cimier modellen.
Zie dit oude draadje eens, incl. Rego, dan weet je al méér:


:smiley:

1 like

Ah bedankt! Leuk om er wat meer over te weten. Misschien kan ik zelf wel wat vervangen om het er presentabeler uit te laten zien.

1 like

Zoiets verwachtte ik al! Bedankt voor de info. Denk dat je er zelf wel wat aan kan sleutelen. Kijken of ik ergens nieuw glas kan vinden

1 like

Een goede horlogemaker kan even het plexiglaasje opmeten, bestellen en erin zetten.
Beurtje voor het uurwerk, mooi croco of hagedisbandje erop en je hebt een leuk, vintage horloge met historie dat zijn draagsporen heeft verdiend!

1 like