Regulator

Hallo,

Wat ik mooi vind is een Regulator.Hebben jullie er een?? Een van de mooiste vind ik de Marvin. De oer regulator is volgens mij een Chronoswiss.
Hier een aantal regulators.

Hebben jullie een regulator???

Ik heb er geen, maar begin het wel steeds meer te waarderen. Ik vind van dit rijtje inderdaad de Marvin erg mooi, maar ik vind de Louis Erard nog mooier met name door de uren aanduiding! Hoeveel kost die? Sorry ben te lui om het op te zoeken :wink:

Gr. Mark

Ik heb er een van een plakmerk. Gewoon omdattie er leuk uitzag :slight_smile:

Groeten,

Martin

haha Minorva! wel lekker origineel… met de Maserati drietand!

Maar verder vind ik hem er erg mooi uitzien! Waar haal je ze toch allemaal vandaan!?

Gr. Mark

Jaquet Droz heeft volgens mij ook mooie regulators :slight_smile:

2000 euro kost de Louis Erard. Hij is te plat naar mijn mening. Ik heb deze in het echt gezien.

Heb er een tijdje geleden 1 laten zien >X Zal ik niet nog een keer doen :wink:

De mag uiteraard niet ontbreken.

Deze :~

Een heerlijk goed draagbaar horloge

Deze is prachtig;

Ik houd nooit zo van romeinse cijfers… Maar verder is hij niet verkeerd! :stuck_out_tongue:

Vooral de grote seconde vind ik erg mooi…

S.Augustinus Schreef:

Deze is prachtig;

http://i87.photobucket.com/albums/k155/playgirlscu
ba/Q5718699-33.jpg

Dit is toch geen regulator? Of vergis ik me?

Volgens mij is bij een regulator de uren, minuten en/of seconde apart.

Volgens mij heeft Jeronimo gelijk.
De meest voorkomende verschijningsvorm is met een centrale minutenwijzer, terwijl de uren en seconden worden weergegeven in aparte subdials.
De getoond JD zou dus geen regulator zijn.

Wel erg mooi, maar waarschijnlijk geen regulator.

jeronimo Schreef:

Volgens mij is bij een regulator de uren, minuten
en/of seconde apart.

Hé gelukkig, ben ik toch niet gek;)

Ook heel mooi!!!

Deze mag er ook wezen vind ik: Oris Meistertaucher

Hieronder een aantal van de ruim 80 merken met regulators die ik in de loop der tijd ben tegengekomen. De meeste zijn wel prijzig tot duur.
Veel kijkplezier.

Deze heeft een mooie klassieke uitstraling: Asprey

Of heel modern de Blu, type Terzett:

Uiteraard de Breguet Classique:

Heel bijzondere weergave door Carlo Ferrara; in meerdere verschijningsvormen:

http://www.carloferrara.it/

Een onbekend merk: Heinrich Giesen:

De Davosa, Pontus Pilot:
[imghttp://www.davosa.com/module/collection/pics/watches/large/watch_10.png[/img]

De Charmex Jubilee Regulateur:

De heel schappelijk geprijsde Chronotac Hearts-2 en -4 ($95):

Een bijzonder clean model van Chupfälzische UhrenManufactur (Chuma): de Molnija in staal:

De Davosa, Pontus Pilot:

Van het onbekende merk Heinrich Giesen:

Of de eveneens vrij onbekende Henri Duvoisin:

De Jacques Etoile, Grand Regulateur (schappelijk geprijdsd):

Schaumburg Watch - Lindburgh & Benson heeft de Retrolateur (bestaat ook in 24h versie):

Een link naar het merk Milus, waarvan het type Zetios Regulateur ZETR400 mij wel aanstaat:

http://www.milus.com//montres-hommes/Zetios-Regulateur-ZETR400

Het redelijk geprijsde model van MSC (M. Schneider & Co):

(Rainer) Nienaber heeft de KS Regulator (bijzonder is dat de seconden boven en de uren beneden worden weergegeven):

Het merk Otium, dat veel bijzondere tijdsaanduidingen in zijn horloges heeft, presenteert een eveneens bijzondere regulateur:

Het merk Ressence dat dit jaar met een heel bijzonder model op de markt komt (draaiende dial en daarbinnen draaiende subdials)(Niet echt goedkoop):

Ook Sinn heeft een regulateur in de 6100-serie:

Het Russische merk Soyuz heeft een in een bijzondere kast gehuisveste regulateur (in 3 verschillende kleurstellingen):

Het exclusieve Zwitserse merk Vincent Calabrese heeft het type Horus (in 7 varianten):

Het eveneens exclusieve Zwitserse merk Voutilainen heeft ook iets bijzonder fraais in de Chronometre-27:

Het Russische merk W. Gabus heeft een rechthoekide regulator in zijn assortiment:

Het Duitse merk Xen heeft het strakke model Encore (ook met zwarte dial):

Groetjes,
Flip