Reguleren Bulova UHF uurwerken in NL?

Ik ben in het bezit van een Bulova Precisionist (262.144 kHz). Helaas voldoet hij niet aan de fabrieksspecificaties ten aanzien van verloop (spec.: +/- 10 s per jaar max, bij mij + 1 s per week).
Ik weet inmiddels dat de officiële vertegenwoordiging in Duitsland zit, maar ik vroeg mij af of er een horlogemaker in NL is die dit afregelklusje aan kan.

Groet
Harold.

1 like

Vraag het eens aan Nico Rijsman in Culemborg. :relaxed:

1 like

Ben bang dat je er niet heel veel aan kan doen. Het is ook geen thermocompensated uurwerk.

Die 10 secs per jaar claim is dus erg optimistisch en zal in veel gevallen dus niet kloppen.

Ik las eens dat:

UHF≠Precisionist≠Accutron II

gevonden:

Daarnaast vraag ik me af of ze wel te reguleren zijn, die mogelijkheid zit meestal alleen in “echte” high end quartz als Grand Seiko 9F. Maar ook nog wel eens in de vintage eerste generatie (en toen nog heel dure) quartz kalibers uit Zwitserland.

En al valt hij te reguleren hoeft dat nog niet per se nuttig te zijn. Wellicht loopt hij nu in de wintermaanden +1 en in de zomermaanden -1 sec per week

Daniel,

Volgens deze pagina:

zit er wel temperatuurcompensatie in. Dat laat natuurlijk wel de vraag open of er ergens een schroefje is waar je aan kan draaien om de frequentie op de goede waarde af te regelen.

Mvg
Harold.

Tnx! Ga ik doen.

1 like

Dat is apart! Ik lees er tegenstrijdige verhalen over op internet. Misschien dat er verschillende Precisionist uurwerken zijn? Het lijkt me niet dat in de 250 euro modellen ook al een thermocompensated module zit. :thinking:

Hmmm ja, dat is niet bevorderlijk voor de duidelijkheid. Geen idee welke ik heb, al is het wel een USD 450 klok geweest of daaromtrent.

Bel ff Gerrit op, die kan je vast wel helpen: www.accutron.nl

1 like

Tnx Bart! Ik heb hem gemaild.

1 like