Reguleren Seiko Alpinist (6R55)

Mijn eerste Seiko, de nieuwe Alpinist, gekocht begin dit jaar in Hiroshima, JP, als een souvenir aan Japan.

Helaas overleed het uurwerk na drie dagen. Horloge opgestuurd naar Seiko, die vervolgens 6+ maanden moesten wachten op een vervangend uurwerk (?). Deze week eindelijk herenigd, maar nu blijkt dat ze het horloge gewoon ongereguleerd hebben teruggestuurd - dus mijn klokje loopt een steady -39spd.

Ik ben geen accuracy-nerd, maar dit vind ik toch wel een grote afwijking, en ik wil mijn horloge eigenlijk niet nog een keer naar die trage prutsers terugsturen. Is er [of ken je] iemand op rij-afstand van Eindhoven die tegen betaling een 6R uurwerk kan reguleren?

1 like

zou niet mogen

mee eens. is ook ver buiten Seiko’s eigen marges (die al [on]behoorlijk genereus zijn)

Hij mag -15 tot +25 lopen, dus die -39 is natuurlijk schandalig ver buiten spec.

Elke willekeurige horlogemaker kan dit uurwerk reguleren, ik heb het zelf ook wel gedaan met een Seiko 5je. Als je een tandenstoker en een timegrapher hebt is het zo gepiept.

Maar @tscheulaling heeft gelijk, dit zou niet moeten mogen. Ik zou zeker een klacht neer leggen bij Seiko Nederland. Ik zou benieuwd zijn wat Seiko zelf zegt als je direct contact met ze opneemt.

Hier overigens:

2 likes

Ik zou inderdaad ook de klacht doen en voorstellen om het bij n Seiko dealer in je buurt die n horlogemaker heeft te laten reguleren.