Reguleren van een Top Grade ETA 2824-2

Een vraag aan de kenners…:sunglasses:

Zou een Top Grade ETA 2824-2 uurwerk dat gemiddeld -3s/d loopt nog strakker zijn te reguleren tot tussen 0 en +1s/d?

Top…alvast dank voor de input.

:+1:

(En ja ik weet dat -3s/d al binnen cosc waarden is. Ben gewoon even nieuwsgierig)

5 likes

Ik denk het wel, al moet je dat dan wel op 3 tot 5 positie’s doen wil je uiteindelijk zo weinig mogelijk afwijking willen. Ik kan het niet, maar denk hier op HF wel mensen zitten die dat klusje kunnen klaren…

1 like

Thx Roel.:+1: 5 posities zou technisch gezien moeten kunnen want dit top grade uurwerk wordt idd gereguleerd obv 5 posities.

Benieuwd of we hier leden op HF hebben die dit kunnen en willen doen.

1 like

Jij hebt teveel tijd over om na te denken David.

Er zitten 86400 seconden in een dag en je maakt je druk over 3 ervan.

18 likes

Dat krijg je met snooker op de buis…

5 likes

Welk horloge wil jij reguleren?:grinning:

1 like

4 likes

Ik heb niet zo’n beste ervaring met ETA. Ik heb een Tissot Visodate (2836-2) en die liep in het begin redelijk nauwkeurig maar nu! minimaal +30 per dag! Een mooi horloge, maar ik draag hem niet meer.

Mooi horloge! Ik kan je helaas niet helpen, heb ook geen idee wie dit zou kunnen doen? Wesselink en Vreeker? Die hebben een van mijn Invicta’s weten te reguleren dat die ongeveer +2 loopt en geen beat error. Op de timegrapher een nette strakke lijn (en dat voor een horloge uit de jaren 60).

2 likes

Netjes…klinkt goed. :ok_hand:

Ik wacht en kijk nog even of er wellicht een van onze HF huis tuners gehoor geven…:wink:

1 like

Misschien kan je bij @PeterLC langs gaan? Dat is voor jou nog redelijk in de buurt en heeft mij eerder ook al goed geholpen met het afregelen van horloges.

4 likes

Dank…PeterLC heb ik inderdaad ook in gedachten. Had hem al een uitnodiging gestuurd voor dit draadje. Ben benieuwd of Peter er zin in heeft…zeker gezien de knap klote periode waar hij momenteel in zit. :confounded:

3 likes

Eigen schuld.
Had je die Black Bay Blue maar niet weg moeten doen, die liep -1 seconde per dag.

:wink::+1::grin:

2 likes

:joy::fu:

2 likes

Tijd voor een service?

1 like

Is in verloop van een aantal maanden gegaan. ik heb hem totaal nog geen 2 maanden gedragen, horloge is nog praktisch nieuw. Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Geen idee, kan tal van oorzaken hebben. Laat er eens een horlogemaker naar kijken. Zonde om het horloge te laten liggen.

Ok, dank.

Tussen 0 en +1 is haast niet te doen. Maar deze vintage Tudor/ETA loopt wel meteen weer plus 2 per dag, na de eerste poging. Sta er zelf van te kijken… Is wel full-service aan voorafgegaan.

Die Sinn die nu te koop staat, zit wel echt rond de 1 seconde per dag. Maar het kostte meerdere dagen observatie, en enkele malen naregelen.

Jouw Tudor krijg ik wel binnen 0 en plus 2 a 3. Maar wel na maandag, want dan wordt de “schuldige” balkondeur gefixt. Eerder geen dure horloges over de vloer graag… :sweat_smile: Deurmechaniek bleek al niet goed meer af te sluiten op 2 van de 3 sloten…

4 likes

Ha Peter dank je. :+1: Mooi dat de balkondeur wordt gefixed…first things first!

Mijn Pelagos heeft half jaar geleden een full service gehad (misschien wel door jou gedaan?) waarbij ook de spiraalveer is vervangen. Wat dat aangaat kan ik jaren onbezorgd genieten…mits dit een blijver is en daar lijkt het op.

Ik houd jouw aanbod in gedachten…wellicht dat ik het de moeite waard vind om nog even te laten doen.

:+1: