Reguleren van een Top Grade ETA 2824-2

:joy::fu:

2 likes

Tijd voor een service?

1 like

Is in verloop van een aantal maanden gegaan. ik heb hem totaal nog geen 2 maanden gedragen, horloge is nog praktisch nieuw. Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Geen idee, kan tal van oorzaken hebben. Laat er eens een horlogemaker naar kijken. Zonde om het horloge te laten liggen.

Ok, dank.

Tussen 0 en +1 is haast niet te doen. Maar deze vintage Tudor/ETA loopt wel meteen weer plus 2 per dag, na de eerste poging. Sta er zelf van te kijken… Is wel full-service aan voorafgegaan.

Die Sinn die nu te koop staat, zit wel echt rond de 1 seconde per dag. Maar het kostte meerdere dagen observatie, en enkele malen naregelen.

Jouw Tudor krijg ik wel binnen 0 en plus 2 a 3. Maar wel na maandag, want dan wordt de “schuldige” balkondeur gefixt. Eerder geen dure horloges over de vloer graag… :sweat_smile: Deurmechaniek bleek al niet goed meer af te sluiten op 2 van de 3 sloten…

4 likes

Ha Peter dank je. :+1: Mooi dat de balkondeur wordt gefixed…first things first!

Mijn Pelagos heeft half jaar geleden een full service gehad (misschien wel door jou gedaan?) waarbij ook de spiraalveer is vervangen. Wat dat aangaat kan ik jaren onbezorgd genieten…mits dit een blijver is en daar lijkt het op.

Ik houd jouw aanbod in gedachten…wellicht dat ik het de moeite waard vind om nog even te laten doen.

:+1:

Opwindveer denk ik…? Is ook een spiraal trouwens… :wink: Heb nu 1 BB gedaan, verder nog geen moderne Tudors. Ik hoor 't wel! :+1:

2 likes

Oh ja…die veer inderdaad…:see_no_evil::rofl:

Dank je!

2 likes

Je catch&release Hammi doet ook < +2 s/d gemiddeld tot nu toe.
Prettig hoor…

1 like

Zou Ronald Prins uit Cothen even een berichtje sturen.

Goede professional en het zal de kosten niet zijn.

1 like

Met dit soort uurwerken is dat meer dan goed te doen.
Ik zet ze alleen meestal op +3 sec want dat is fijner.
Heeft namelijk te maken met dat als je een uurwerk afregelt en service hij ingelopen moet worden.
Daarnaast als je hem iets plus laat lopen hoeft die persoon de tijd niet goed te zetten met het wijzerverzet, maar alleen de kroon een paar seconden uit te trekken en zo de correctie door te voeren.
Maar iedereen heeft zo zijn werkwijze.
En op 0.0 laten lopen geeft niet mijn voorkeur.

Gr,

2 likes

:+1:

1 like

Dank mannen voor de input en info. In de plus lopen heeft idd om die reden @Tokes ook mijn voorkeur.

Ik kijk het sowieso nog even een paar weken aan om te zien of het uurwerk idd op -3 stabiliseert. Wellicht dat ik dan actie neem…of het gewoon zo laat. Eigenlijk ook dikke prima @HanDavinci :wink:

@Galf zeer netjes :ok_hand:

1 like

Een gemiddelde afwijking om de pols kan net wat anders zijn dan het afregelapparaat aangeeft maar als jij -3s/d ervaart dan is het eenvoudig er een paar seconde bij te zetten via de fijnafregeling.

2 likes

Dankje Floris…dat is goed om te weten. :+1:

1 like

Wauw, past je goed! Heb geen beeld meer van je coĺlectie?

1 like

Dat wisselt ook met de dag Rik… dat is dan weer niet veranderd :joy:

Dat geldt ook voor mij overigens :metal:

2 likes

Hey kerel…wat gaaf om van je te horen! :+1::facepunch:

Dankjewel! Ach je kent mij ondertussen met m’n draaideur collectie :rofl: Maar ik ben onwijs blij met de Pelagos. Die stond al jaren met stip op nr 1 op m’n wishlist en nu ze om de pols ligt kijk ik er iedere dag (ahum…meerdere keren :see_no_evil:) met veel plezier en bewondering naar. Deze doet mij veel…wat een mega gaaf ding! :ok_hand:

Enfin…wat mij nog meer plezier doet is van je te horen. :facepunch: Onwards & upwards…hou je taai man. Tot snel…:+1:

2 likes

:grinning:

2 likes