Ik krijg deze week een horloge binnen met een sterk vervuilde rubber band in wit, dit is helaas een geïntegreerd model waardoor simpelweg vervangen een nogal prijzig avontuur wordt. Nu heb ik even gezocht naar manieren om deze schoon te krijgen en ik kwam daarbij deze video tegen:
Ik ben zelf niet bekend met Mr. Proper Magic Eraser maar optisch zien ze er uit als een standaard schuurspons. Het resultaat is onmiskenbaar goed, want de banden zijn daarna weer hagelwit. Is dit nou gewoon een standaard schuurspons of is dit iets bijzonders?
Het is een schuurspons met een zeer fijne graad. Volgens mij zit er glasvezel doorheen, dat dus ligt schuurt. Ik gebruik het ook soms en het werkt wel.
Deze sponsjes (koos merkloos) kan je bij de Action voor een habbekrats kopen. Ik gebruik ze nog wel eens om sterk vervuilde platenhoezen schoon te maken.
Niet deze lemon versie. Die laat ik altijd uit het VK komen. BOL heeft wel een andere versie, volgens mij is alleen de geur het verschil maar weet het niet 100%