Reinigen van horloges

Hoi,

Ik las diverse berichten over het reinigen (buitenkant) van horloges. Iemand vroeg ook of een ultrasone werkte. Wel, ik ben natuurlijk net als jullie een horloge freak en ik gebruik regelmatig een schoonmaak middel uit Amerika speciaal voor sieraden, horloges etc. Het is een spray met de flitsende naam Razzle Dazzle. Ik heb het ontdekt in Florida. Inmiddels is het gewoon hier verkrijgbaar via www.rdazzle.nl of bij Siebel (wel alleen de kleine flacon van 8,50). Een ultrasone is leuk maar niet nodig. Gewoon je horloge(s) innevelen met deze milieu en huidvriendelijke vloeistof en droogwrijven. De band eventueel afspoelen (hier kan enorm veel vuil uit komen!). Is je horloge waterdicht dan kun je het hele horloge even afspoelen. Na het droogwrijven is je horloge dan weer als nieuw! Het mooie van dit spul is dat het ook nog eens beschermt. Vuil en vet pakken minder aan. Ik gebruik het ook voor mijn bril en die beslaat bijvoorbeeld niet meer. Kortom: een echte aanrader!

Werkt dit ook op een rubberband of niet. Stof blijft zo snel aan de band van mn Sinn hangen…

Krijgt dit ook vuil weg tussen de lugs/aanzetstukjes van de band?

Mvg, Paul.

p.s. Enrico ben jij niet toevallig de eigenaar van rdazzle.nl?

Ultrasoon niet nodig??? Dat lijkt me stug, vuil komt namelijk ook overal tussen. Op het oog kan een band schoon lijken, maar als je hem dan in de Ultrasoon legt komt er nog een hoop vuil uit. Vooral geschroefde banden houden vuil vast.

Als ie op het oog schoon is maakt het toch ook niet uit?
Gewoon een nagel- of tandenborstel, beetje vloeibaar Dreft en ouderwets schrobben maar.
Goed naspoelen en hij is weer als nieuw…

En mocht een tandenborstel als “te hard” worden ervaren, ik gebruik altijd een scheerkwast, afwasmiddel en lauw water. Pas op! Geen heet water.
Gegarandeerd alles weer schoon, ook overal tussen.