Ik ben nu acht dagen per trein op reis door Zwitserland en ik heb nog geen enkele reclame voor Rolex of Omega gezien in het openbaar. Wel veel voor Tissot en enkele keer Rado. Heeft iemand daar een verklaring voor?
Die troep verkopen ze louter en alleen aan die domme buitenlanders.
Trappen die swissies niet in.
nieuwe bril nodig? ![]()
De Bahnhofstrasse in Zurich staat er bol van ![]()
Zürich ben ik niet geweest. Wel in vier andere plaatsen. Bijzondere toon sla je aan.
bijzonder topic start je ![]()
In Nederland zie je ze ook zelden langs het spoor. Vreemd. Heeft iemand daar een verklaring voor?
Ja ik wel, maar als ik dat hardop zeg krijg ik een ban.
Dat idee heb ik zelf ook.
De gemiddelde Rolex klant verplaatst zich niet per trein?
Wel vaak voor Tissot…
Ja gozert ik kan het je wel voorkauwen:
Zoals @Fate_Amenable_To_Change het al zei.
De gemiddelde Rolex en Patek klant reist niet per trein.
Deze leest wel het FD en de wall street journal. Wellicht dat daarom in die kranten advertenties staan van Rolex en Patek.
Ik mis daar dan wel weer de advertenties van tissot. Iemand daar een verklaring voor?
Ik denk inderdaad dat het eraan ligt dat je per trein reist. Merken als Rolex en Omega lijken zich meer op luchthavens te richten. Als je per vliegtuig arriveert, lijkt het alsof er in Zwitserland niets anders bestaat dan luxe horlogemerken, banken en chocolade.
Het valt mij altijd wel op dat in het algemeen genomen veel meer mensen - ook in het OV - ‘serieuze’ horloges dragen dan bijvoorbeeld hier in Nederland.
Laat ik nu net in de trein zitten, met een Rolex om mijn pols…… Geen enkele reclame voor horloges, RB Regional Bahn rond Aken!
Reis regelmatig in den eerste klasse trein met één van de eerdere genoemde merken. In de paar jaar verzamelwoede weinig anderen tegengekomen in de trein met een dergelijk horloge helaas. De ene keer dat ik iemand tegen kwam werd ook gelijk mijn Speedmaster herkend en kon ik horen dat deze nog boven zijn budget lag. Okay.
Het is in de helft van de gevallen mooi om niet gemiddeld te zijn. ![]()
Naar boven kijken op de gebouwen, oa in Geneve, Zurich en Lausanne een giga kroon en licht reclame van Rolex te zien.
Ik kan uit ervaring vertellen dat ze er in Salzburg en Berlijn geen probleem mee hebben reclame te maken.
Maar is Rolex adverteren aan Zwitsers niet hetzelfde als stroopwafels adverteren aan Nederlanders?
Los van reclame, zie je wel veel mensen met Rolex, Omega ed?
Ach het Rolex geld was er vandaag in N.L.
1 miljoen euro prijzengeld voor de springpaardjes in de Brabant hallen.
De catering was ook prima verzorgd.
![]()