Reisgenootje

De fondsen voor de OSPOLMLE zijn veilig gesteld, dus nu kan er een extra-tje vanaf voor de vakantie.

Al jaren gaat er een Casio Protrek mee op reis. Een ouwe trouwe metgezel of soms een nieuw maatje. Wat ik alleen mis is dat ze nogal een outdoor/tracking-look hebben.
Dus al een paar jaar spint de gedacht in m’n hoofd om een automatisch GMT horloge te nemen. Ik hou echter niet van een 3e GMT wijzer. Mijn voorkeur gaat uit naar raampjes of een discrete subdial. Met de Hamilton Khaki dacht ik de perfecte kandidaat te hebben, maar helaas zit de band niet lekker.

Hebben jullie ideeen voor een automatische GMT? Als kan met power reserve indicator?

Of toch weer een Casio? Ik twijfel ook tussen de:
-PAW2000T-7V

-PRX-2000T-7JF

-PRW-5000T-7JF

-G9200MBJ-1JF

-GW2500BD-1A (echter in staal ipv pvd)

Suggesties?

Hmmm, allemaal wel leuk, maar niet geweldig.

Als ik mocht kiezen werd het een nieuw fijn bandje om de Hamilton Khaki.

Wat dacht je van een keer iets helemaal anders. Vostok Europe bijvoorbeeld. 't Is natuurlijk nogal smaak gebonden, maar hier zomaar een paar afwijkende 24h modellen. Ze hebben ze in allerlei materialen en kleuren en vormen.

Foto’s komen van wereldhorloges.nl

Groeten,

Martin

-edit- gruwlijke spellingsvaut :wink:

pimobiel Schreef:

Hmmm, allemaal wel leuk, maar niet geweldig.

Als ik mocht kiezen werd het een nieuw fijn bandje
om de Hamilton Khaki.

Dat is geen makkelijke klus. Er past naar mijn idee geen ander goed bandje op (voor zo ver ik weet). De lugs zijn namelijk best lang en de gaatjes zitten ook erg ver naar 't uiteinde. Als je daar een ander metalen of stoffen bandje op doet dan krijg je een groot gat. De rubberen van Hamilton is erg mooi gemaakt, maar rubber op deze manier vind ik persoonlijk niet mooi.

thx voor de input, die bovenste heeft een gmt wijzer (hoewel wat meer discreet). De 2e heeft een leuk en apart systeem, maar vind deze uitvoering wat druk. Misschien als ze een stalen uitvoering hebben met een zwart/wit wijzerplaat.

marnix_moed Schreef:

thx voor de input, die bovenste heeft een gmt
wijzer (hoewel wat meer discreet). De 2e heeft een
leuk en apart systeem, maar vind deze uitvoering
wat druk. Misschien als ze een stalen uitvoering
hebben met een zwart/wit wijzerplaat.

Keuze in kleur/materiaal combinaties genoeg:
http://www.wereldhorloges.nl/vostok-europe.html?p=1&stcktyp=

Groeten,

Martin

thx, zeker een hoop te combineren. Ik twijfel nog wel over het design. Denk er nog even over na. Neig dan toch meer naar een nieuwe Casio Protrek.