Casio ECB-30 you can find in Amazon for €90.
Een stalen casio A-1000 - ongeacht welke uitvoering - geeft de tijd weer, heeft een wekker, timer en geeft licht in het donker.
Draagt fijn, gaat lang mee zonder batterij wissel…
Een stalen casio A-1000 -
Spatwaterdicht, dat gaat ‘m niet worden .
Het is een gemene homage/kloon, maar ik denk dat de Watchdives EXD-38/EXD-40 leuk is.
Robuust, licht (titanium), Seiko “sweeping seconds” quartz, beestig goede lume, oogt erg casual en zeker niet fancy, maar wel leuk. Komt op een velcro nato-achtige strap, maar geen fixed lugs dus je kan er whatever op gooien dat je wil. En je hebt nog een handige bezel om dingen te timen.
Watchdives EXD 40mm Titanium Diver Watch 200M – BGW9 Lume, VH31, Swap Strap Design – WATCHDIVES
De 200m in combinatie met het budget maakt de selectie een stuk beperkter, in tegenstelling tot 100m waar de opties te over zijn. Helemaal als u iets anders wil dan een G-shock. Maar dat gezegd hebbende, houdende aan de vereiste is er toch wel wat te vinden. Meeste zijn wel genoemd. De Casio, Invicta of Timex expedition. Maar ik kwam een paar tegen op Bol. Zo bijvoorbeeld de Adora Nautic (€99)met een gezonde 200m. Of een Festina f20669 (€96). Of wellicht Ome Ali. Voor dat geld heb je daar genoeg keuze!
De Festina is er ook nog eens in het zwart of groen. Spaans merk met zijn origine in Zwitserland. Niet alleen 200m, ook nog eens saffier glas. Lijkt me een redelijke goede deal voor dit bedrag
Ik heb deze Timex met veel plezier gedragen een vakantie.
Schroefkroon en 100m (is genoeg voor alles wat he gaat doen, zwemmen, snorkellen).
Ze zijn er ook in andere kleuren, zo rond de 115 euri.
Dit is idd wel gewoon precies wat je wil. Ik zou er niet te lang over nadenken. Altijd handig om in de collectie te hebben.
Het is al meermalen gezegd, en ik ben het er mee eens.
Vostok of G-Shock ![]()