Reishorloge

Hierbij een fotootje van mijn reishorloge. Gewoon omdat ik de “omlijsting” van de indices zo mooi vind. Mijn ultieme reishorloge als ik over de tijdzones heen ga. Hoewel wellicht niet verstandig want mijn reisverzekering zou verlies of diefstal denk ik niet volledig dekken (en ok, naar landen met echt veel criminaliteit gaat hij niet mee)

Maar ja, ik kan een GMT toch niet thuislaten, dan moet ik helemaal het tijdsverschil met NL uit mijn hoofd uitrekenen…:joy:

Fotootje gemaakt in het vliegtuig :airplane:

Wat is jullie favoriete reishorloge? Houd je rekening met de waarde of gaat alles overal mee naartoe?

p.s. voor diegene die hem niet zo 1-2-3 herkent, het gaat om deze:

8 likes

Op Reis gaat mijn Pelagos mee. De waarde wordt alleen maar groter door er meer herinneringen mee op te doen.

6 likes

Altijd een gouden nep Rolex.
Heeft al een keer mijn vel gered …:slight_smile:

Mijn GMT Master II 16710, of naar de meer shabby landen mijn G-Shock GW-5600. :slight_smile:

1 like

Ik verkies ook mijn g-shock.
Geen gezeur bij de douane omdat hij gewoon door alle poortjes heen kan en met zwemmen en snorkelen hoeft hij ook niet af.

Mijn G-shock. Kan 2 tijdzones instellen, dus weet altijd hoe laat het in NL is. Belangrijker nog: is helemaal hufterproof, waterdicht, niet te kostbaar en is een solar dus nooit lege batterijen. Perfecte vakantie-/reisklok.

2 likes

Je maakt me nieuwschierig… vertel?

Men Breitling Colt, deze gaat overal mee naar toe.

Grtn Leen.

De Timex om te zwemmen en de Casio Lineage voor net😊

:facepunch:t2:

2 likes

zodat je diep in het glaasje kan duiken :wink:

2 likes

Yangshou China!?

klinkt als een verhaal dat ik zou willen horen!

Was toch wel lekker dat het horloge waterdicht was. Maar 300 meter is inderdaad wat overbodig. :joy:

Vlakbij Yangshou inderdaad. Op de Li river.

Ben ik ook geweest! Schitterende omgeving en heerlijke reis gehad in China!

1 like

Iemand die ooit de reisverzekering heeft moeten aanspreken voor een horloge?
Meest gangbaar is tot 500 eu voor wat betreft lijfsieraden toch?

Dit was mijn travelcompanion vorig jaar in Zambia voor 3.5 maand lang. Horloge kost geen knoop. De tijd kan makkelijk verzet worden. Alarm functie heeft elke dag als mijn wekker gefungeerd. Niet te opzichtig en toch een retro model dat al vele tientallen jaren op de markt is.

1 like