Heb problemen met een Ebay verkoper die zegt dat het horloge waar ik op heb geboden en gewonnen dat het verstuurd was, maar deze kwam maar niet aan.Contact met hem gelegd en hij zegt dat dit het zoveelste horloge is wat bij de Duitse post is gejat…nu heeft hij problemen met Ebay en PayPal en wil hij mijn rek.nr om het geld terug te storten.
Heeft iemand dit ook al gehad en is het verstandig om mijn rek.nr te geven?
Hij kan verder niets met je rekeningnummer, naast er geld op storten.
Maar je kan ook een paypal claim openen en dan krijg je ook je geld terug.
En het is ook niet zo slim van hem want als je kwaad in de zin hebt, kan je en het geld via de bank terugkrijgen en daarna een claim openen via paypal.
Het klinkt allemaal toch wat shady. Als je zo veel horloges kwijt raakt ook nog het bewijsje van het verzekerd versturen kwijtraken? Ik zou het lekker via Ebay laten lopen, dan moet het wel goed komen namelijk.
Heb het net teruggeboekt via mijn rekening…staat dat het de volgende dag word teruggeboekt😊
Gaat paypal nu niet raar doen of moet ik dan nog een paypalclaim indienen?
Let erop dat Paypal niet heel flexibel is. Als je bijvoorbeeld een keer een claim ‘verliest’ en het dan terugvordert via je CC, dan willen ze mensen nog wel eens bannen.
Dit omdat je het niet volgens hun regels dan doet, kan me voorstellen dat dit een soort gelijke situatie is.
Ik zou het iig gewoon via Paypal laten lopen/indienen. Of iig even bij ze voorleggen.
Oh je moet niet de automatisch incasso van paypal op je bank rek. storneren hoor, daar kan paypal je account voor gaan blokkeren.
Ik bedoelde dat de verkoper een risico neemt door het geld via de bank over te maken, als hij het geld terugboekt via de bank, kan de koper daarna ook nog via paypal een claim indienen voor een refund en zo dubbel geld terugkrijgen.
Succes! Komt vast goed. Leg alles wat je met Paypal bespreekt kort vast in mail aan ze. Wat in telefoongesprekken wordt afgesproken/besproken vergeten ze nog wel eens.
wenn ich eBay richtig verstehe, müssen Sie eine Anfrage eröffnen, in der ich dann Rückzahlung markiere, und dann läuft das automatisch.
Mit freundlichen Grüßen
Vraagt hij nu gewoon dat ik een claim bij Ebay neerleg en dat het dan automatisch word teruggeboekt?