Relaunch van Universal Geneve in 2026. Wat vinden we ervan?

Vergelijkbaar denk ik. Zeker de bracelets waren beide gay freres.

Rolex was wel waterdichter, maar polerouter heeft gewoon een schroefdeksel. En was extra antimagnetisch

1 like

Ik denk dat ik dat destijds heb geĆÆnterpreteerd als slechte bouwkwaliteit. Is al lang geleden dat ik het heb gelezen, dus ik weet niet meer precies wat ik heb gelezen ;-). Heb je een foto’tje van jouw 5 Polerouters? Ben wel benieuwd!

Heb ze ik de kluis. Zit te bedenken dat ik er nog maar 3 heb :rofl:. Zolang 5 geweest.

5e is al eeuwen bij horlogemaker.

16 likes

Oehhhh wat mooi, ik ben jaloers zeg. En wat een strakke condities hebben ze zeg :drooling_face:.

Draag je ze ook ooit, of houd je ze als belegging?

Ik heb er dus 2 van weggedaan. Ik draag ze wel maar ik ben niet zo van het wisselen en ze liggen wel in de kluis.

Als ik ze in huis heb draag ik ze.

2 likes

Dat SAS logo vind ik echt zonde, had er van mij niet op gehoeven. En ook voor deze release geldt: voor een dergelijk bedrag zou ik wat anders halen.

3 likes

Juist heel positief, ze blijven dicht bij het origineel. Prijskaartje gaat hem voor mij niet worden helaas.

2 likes

Zeker helemaal mee eens. Echter de maat is voor mij de reden niet voor het origineel te gaan maar ik vind ze wel heel mooi. Ben van een DJ41 naar DJ36 gegaan ben erg blij met die keuze en zeker geen spijt van, Maar is voor mij wel echt het minimum. Ben bijna 2 meter en vind zelf kleiner niet fijn ogen,
Mooi dat ze dicht bij het origineel blijven maar het is uiteindelijk niet het origineel. 37mm had ik wel gelust :ok_hand:

1 like

Oehh als je 2 meter bent, snap ik dat eerlijk gezegd wel. Wel goeie keuze geweest om voor de classic maat DJ te gaan ;-). Ik vind het horloge in 36mm als geheel een stuk mooier dan als 41mm. Het hele horloge oogt er anders door.

3 likes

De originele polerouters zijn 35.5/36mm.

Wel klein plaatje vanwege de grote spanring.

1 like

Wel enthousiast, want er zit wel meer dat de moeite waard is in de catalogus en bovendien resoneert het merk nog behoorlijk. Jammer dat ze het te hoog in de markt willen plaatsen. Dat schiet voor veel liefhebbers niets op

1 like

Voor de exhoribitante prijzen die ze willen vragen als het lanceert, koop ik mooi een holy trinity van, of een lange

1 like

Nee, ik merk aan de vele reacties dat de prijzen als absurd worden ontvangen en daar ben ik het uiteraard mee eens. Wellicht komen ze later met een stalen variant voor een derde van de prijs, dat zou leuk zijn.

Ik ga er wel vanuit dat de ā€˜normale’ modellen beter geprijsd zijn, maar ik begrijp alsnog behoorlijk hoog. Niet Longines-niveau (en dat is eigenlijk al teveel)

Waarom?

Omdat je voor de helft als minstens zoveel moois kunt krijgen. Ik vind dat de vlieger van ā€˜eigen’ uurwerken etc niet echt op gaat. Sterker nog, zo zouden het waarschijnlijk voor minder moeten kunnen doen dan menig micro. Verder niets op tegen, want het is wat de gek (of de markt) ervoor geeft. Bij de enkele pareltjes die ertussen zitten is het dan net jammer dat het vrijwel nooit echt betaalbaar wordt, hoewel met een zeer mooie diepe korting komt het soms op een prijs die ik als ā€˜eerlijk’ zou kunnen beschrijven. Daarin is Longines niet de enige natuurlijk. Overigens ken ik lang niet alles van Longines, want daar heb je wel even voor nodig. En tja, als je geld te branden hebt is dit allemaal irrelevant…

Ok, maar universal geneve mikt op het segment boven breitling.

Ik verwacht goud. Inhouse uurwerken etc. Handwerk. Afwerking. Details. Dat kost veel geld.

Breitling heeft het niet gekocht om de euroknallers eruit te concurreren.

2 likes

Dat blijft smaak natuurlijk. Ik vind UG veel mooier en…

… het heeft inderdaad wat meer status dan Longines, mede dankzij Genta.

… maar misschien is dat ook smaak :wink:

Vroeger denk ik dat Longines vergelijkbare status had als UG. Was een topmerk. Swatch heeft het mishandeld tov omega.

Een rolex submariner was goedkoper dan een polerouter in de 1950’s/1960’s.

2 likes

Als dat zo is, zeker. Toch jammer dat zo’n mooi merk dan tot rijkeluispeelgoed verwordt.

Ik had ook juist de indruk dat UG nog relatief bereikbaar/gangbaar was van origine. Dat zou ik nu liever ook zien. Dat kan niet met handwerk.